Specjaliści do spraw marketingu są zgodni – e-mail marketing to wciąż jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców. Co zrobić, by w pełni wykorzystać jego potencjał? Jak tworzyć wiadomości, które przyczynią się do zwiększenia poziomu sprzedaży? Wreszcie: od czego rozpocząć e-mail marketing w swojej firmie? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci postawić pierwsze kroki!

Określ grupę docelową
Chcąc rozpocząć e-mail marketingowe działania, należy dokładnie określić grupę docelową. Kim jest Twój klient, jakie są jego zainteresowania, płeć, wiek, sytuacja finansowa i język komunikacji? – to pytania, na które musisz sobie odpowiedzieć. Dzięki temu będziesz w stanie dostosować format i treść wysyłanych wiadomości do swoich odbiorców w taki sposób, by efekty kampanii przynosiły oczekiwane rezultaty.
Przygotuj strategię
Wiesz już, kim jest i czego potrzebuje Twój odbiorca. Czas więc zaplanować strategię e-mail marketingowych działań, które będziesz do niego kierować. Na tym etapie opracuj harmonogram wysyłanych maili – ustal ich częstotliwości, daty i godziny wysyłki. Przygotuj również szkice treści wiadomości i wstępny zarys ich formy graficznej. Wybierz program, który wykorzystasz do ich wysyłki i narzędzie do analizy skuteczności.
Forma i treść
W kolejnym kroku opracuj odpowiednią formę graficzną i treść, która znajdzie się w wysyłanym newsletterze. Możesz wykorzystać specjalny program do mailingu, który umożliwi Ci użycie jednego z wielu dostępnych szablonów wiadomości Staraj się, by Twoje wiadomości były spersonalizowane, dostosowane zarówno pod względem formy, jak i treści do Twoich odbiorców. Nim wyślesz pierwszą wiadomość do osób, które masz w swojej bazie, skorzystaj z opcji wysyłki wiadomości testowej.
Analizuj
Nowoczesne programy i narzędzia do e-mail marketingu wyposażone są w wiele przydatnych funkcjonalności służących m.in. do analizy skuteczności realizowanych działań. Korzystaj z nich, a zyskasz wiedzę niezbędną do optymalizacji prowadzonych kampanii. Dzięki rzetelnej analizie, kolejne podejmowane przez Ciebie działania będą jeszcze skuteczniejsze!
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.