Specjaliści do spraw marketingu są zgodni – e-mail marketing to wciąż jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców. Co zrobić, by w pełni wykorzystać jego potencjał? Jak tworzyć wiadomości, które przyczynią się do zwiększenia poziomu sprzedaży? Wreszcie: od czego rozpocząć e-mail marketing w swojej firmie? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci postawić pierwsze kroki!

Określ grupę docelową
Chcąc rozpocząć e-mail marketingowe działania, należy dokładnie określić grupę docelową. Kim jest Twój klient, jakie są jego zainteresowania, płeć, wiek, sytuacja finansowa i język komunikacji? – to pytania, na które musisz sobie odpowiedzieć. Dzięki temu będziesz w stanie dostosować format i treść wysyłanych wiadomości do swoich odbiorców w taki sposób, by efekty kampanii przynosiły oczekiwane rezultaty.
Przygotuj strategię
Wiesz już, kim jest i czego potrzebuje Twój odbiorca. Czas więc zaplanować strategię e-mail marketingowych działań, które będziesz do niego kierować. Na tym etapie opracuj harmonogram wysyłanych maili – ustal ich częstotliwości, daty i godziny wysyłki. Przygotuj również szkice treści wiadomości i wstępny zarys ich formy graficznej. Wybierz program, który wykorzystasz do ich wysyłki i narzędzie do analizy skuteczności.
Forma i treść
W kolejnym kroku opracuj odpowiednią formę graficzną i treść, która znajdzie się w wysyłanym newsletterze. Możesz wykorzystać specjalny program do mailingu, który umożliwi Ci użycie jednego z wielu dostępnych szablonów wiadomości Staraj się, by Twoje wiadomości były spersonalizowane, dostosowane zarówno pod względem formy, jak i treści do Twoich odbiorców. Nim wyślesz pierwszą wiadomość do osób, które masz w swojej bazie, skorzystaj z opcji wysyłki wiadomości testowej.
Analizuj
Nowoczesne programy i narzędzia do e-mail marketingu wyposażone są w wiele przydatnych funkcjonalności służących m.in. do analizy skuteczności realizowanych działań. Korzystaj z nich, a zyskasz wiedzę niezbędną do optymalizacji prowadzonych kampanii. Dzięki rzetelnej analizie, kolejne podejmowane przez Ciebie działania będą jeszcze skuteczniejsze!
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...