Specjaliści do spraw marketingu są zgodni – e-mail marketing to wciąż jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców. Co zrobić, by w pełni wykorzystać jego potencjał? Jak tworzyć wiadomości, które przyczynią się do zwiększenia poziomu sprzedaży? Wreszcie: od czego rozpocząć e-mail marketing w swojej firmie? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci postawić pierwsze kroki!
Określ grupę docelową
Chcąc rozpocząć e-mail marketingowe działania, należy dokładnie określić grupę docelową. Kim jest Twój klient, jakie są jego zainteresowania, płeć, wiek, sytuacja finansowa i język komunikacji? – to pytania, na które musisz sobie odpowiedzieć. Dzięki temu będziesz w stanie dostosować format i treść wysyłanych wiadomości do swoich odbiorców w taki sposób, by efekty kampanii przynosiły oczekiwane rezultaty.
Przygotuj strategię
Wiesz już, kim jest i czego potrzebuje Twój odbiorca. Czas więc zaplanować strategię e-mail marketingowych działań, które będziesz do niego kierować. Na tym etapie opracuj harmonogram wysyłanych maili – ustal ich częstotliwości, daty i godziny wysyłki. Przygotuj również szkice treści wiadomości i wstępny zarys ich formy graficznej. Wybierz program, który wykorzystasz do ich wysyłki i narzędzie do analizy skuteczności.
Forma i treść
W kolejnym kroku opracuj odpowiednią formę graficzną i treść, która znajdzie się w wysyłanym newsletterze. Możesz wykorzystać specjalny program do mailingu, który umożliwi Ci użycie jednego z wielu dostępnych szablonów wiadomości Staraj się, by Twoje wiadomości były spersonalizowane, dostosowane zarówno pod względem formy, jak i treści do Twoich odbiorców. Nim wyślesz pierwszą wiadomość do osób, które masz w swojej bazie, skorzystaj z opcji wysyłki wiadomości testowej.
Analizuj
Nowoczesne programy i narzędzia do e-mail marketingu wyposażone są w wiele przydatnych funkcjonalności służących m.in. do analizy skuteczności realizowanych działań. Korzystaj z nich, a zyskasz wiedzę niezbędną do optymalizacji prowadzonych kampanii. Dzięki rzetelnej analizie, kolejne podejmowane przez Ciebie działania będą jeszcze skuteczniejsze!
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.