Zakupy on-line mają wiele zalet: atrakcyjne ceny, wygoda transakcji, duży wybór produktów. Obawy u niektórych może budzić, to że nie mamy bezpośredniego kontaktu ze sprzedającym. Płacąc z góry za towar chcemy mieć pewność, że obsługa w sklepie spełni nasze oczekiwania. Dlatego zanim zdecydujemy się coś kupić sprawdzamy w Internecie informacje na temat e-sklepów. Według badań przeprowadzonych w kwietniu wśród użytkowników Ceneo.pl prawie 80% osób przed podjęciem decyzji o zakupie wyszukuje informacji na temat sprzedającego.
Chętnie nie tylko czytamy oceny i komentarze innych konsumentów, ale również dzielimy się swoimi doświadczeniami w e-zakupach. Do zamieszczenia opinii najbardziej motywuje nas zadowolenie z transakcji – 42% ankietowanych wybrało taki powód. Natomiast 30% najchętniej podzieli się z innymi swoimi uwagami, jeżeli mają zastrzeżenia do obsługi w wybranym sklepie.
Obawy wśród internautów mogą wzbudzać opinie niebędące w żaden sposób moderowane, czy weryfikowane – jaką mamy pewność, że napisany komentarz pochodzi od osoby, która rzeczywiście dokonała zakupu? Zdarzają się przypadki, że sklep sam zamieszcza pochlebne opinie na swój temat, lub nadgorliwy klient, albo konkurencja bezpodstawnie oczerniają sprzedawcę. Rozwiązaniem, które chroni nas przed tego typu niesprawiedliwymi ocenami są specjalne systemy opiniowania.
„Aby pomóc konsumentom uzyskać rzetelne informacje na temat sprzedającego utworzyliśmy na naszej stronie »Zaufane Opinie«” – mówi Mariola Berg, Menadżer Działu Zaufanie i Bezpieczeństwo w Ceneo.pl – „W ramach »Zaufanych Opinii« publikujemy oceny tylko takich transakcji, które w 100% miały miejsce. Po kilku dniach od zakupu użytkownik otrzymuje od nas ankietę, w której ocenia realizację zamówienia. Tego typu opinie są oznaczone na Ceneo.pl zielonym logo i jest to bardzo wiarygodne źródło informacji na temat sklepów”.
Niewątpliwie Internet to cenne źródło wiedzy. Jednak należy pamiętać, że informacje zamieszczane przez internautów niekoniecznie muszą pokrywać się z rzeczywistością. Jeżeli po raz pierwszy kupujemy w wybranym sklepie to poczytajmy jak oceniają go inni. Nawet jeśli sklep ma np. negatywne komentarze na forum, warto poszukać opinii w innych miejscach. W szczególności korzystajmy z takich informacji, które są skrupulatnie weryfikowane, a po zakończonej transakcji podzielmy się z innymi swoimi doświadczeniami.
Internauci zapytani o to, z jakiego źródła czerpią wiedzę przed dokonaniem zakupu, na pierwszym miejscu wymieniają porównywarki cen. Zaglądamy również na fora internetowe, serwisy z opiniami a także sprawdzamy co nam podpowie Google.
Wpisy promowane
- Sprawdź profesjonalny system do zarządzania energią w firmieEfektywne zarządzanie energią elektryczną w firmie ma ogromne znaczenie. Pozwala na obniżenie kosztów oraz wpływa pozytywnie na zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa ...
- Jak dokonać odpowiedniego wyboru? Pośrednictwo kredytowe na miarę naszych oczekiwań!Decyzja dotycząca zaciągnięcia kredytu nie należy do najłatwiejszych. Zwłaszcza jeśli nie posiadamy odpowiedniej wiedzy w tym zakresie. W takiej sytuacji, ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
- Darmowe dostawy od IdoSell i ORLEN PaczkiORLEN Paczka dołącza do Smile – usługi od IdoSell, dzięki której sklepy internetowe mogą oferować swoim klientom darmową dostawę do ...
- Big Cheese Studio zapowiada dodatek Sushi do pierwszej części Cooking SimulatoraBig Cheese Studio kontynuuje prace nad drugą częścią kulinarnego hitu Cooking Simulator o nazwie Cooking Simulator 2: Better Together, w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.