Zakupy on-line mają wiele zalet: atrakcyjne ceny, wygoda transakcji, duży wybór produktów. Obawy u niektórych może budzić, to że nie mamy bezpośredniego kontaktu ze sprzedającym. Płacąc z góry za towar chcemy mieć pewność, że obsługa w sklepie spełni nasze oczekiwania. Dlatego zanim zdecydujemy się coś kupić sprawdzamy w Internecie informacje na temat e-sklepów. Według badań przeprowadzonych w kwietniu wśród użytkowników Ceneo.pl prawie 80% osób przed podjęciem decyzji o zakupie wyszukuje informacji na temat sprzedającego.
Chętnie nie tylko czytamy oceny i komentarze innych konsumentów, ale również dzielimy się swoimi doświadczeniami w e-zakupach. Do zamieszczenia opinii najbardziej motywuje nas zadowolenie z transakcji – 42% ankietowanych wybrało taki powód. Natomiast 30% najchętniej podzieli się z innymi swoimi uwagami, jeżeli mają zastrzeżenia do obsługi w wybranym sklepie.
Obawy wśród internautów mogą wzbudzać opinie niebędące w żaden sposób moderowane, czy weryfikowane – jaką mamy pewność, że napisany komentarz pochodzi od osoby, która rzeczywiście dokonała zakupu? Zdarzają się przypadki, że sklep sam zamieszcza pochlebne opinie na swój temat, lub nadgorliwy klient, albo konkurencja bezpodstawnie oczerniają sprzedawcę. Rozwiązaniem, które chroni nas przed tego typu niesprawiedliwymi ocenami są specjalne systemy opiniowania.
„Aby pomóc konsumentom uzyskać rzetelne informacje na temat sprzedającego utworzyliśmy na naszej stronie »Zaufane Opinie«” – mówi Mariola Berg, Menadżer Działu Zaufanie i Bezpieczeństwo w Ceneo.pl – „W ramach »Zaufanych Opinii« publikujemy oceny tylko takich transakcji, które w 100% miały miejsce. Po kilku dniach od zakupu użytkownik otrzymuje od nas ankietę, w której ocenia realizację zamówienia. Tego typu opinie są oznaczone na Ceneo.pl zielonym logo i jest to bardzo wiarygodne źródło informacji na temat sklepów”.
Niewątpliwie Internet to cenne źródło wiedzy. Jednak należy pamiętać, że informacje zamieszczane przez internautów niekoniecznie muszą pokrywać się z rzeczywistością. Jeżeli po raz pierwszy kupujemy w wybranym sklepie to poczytajmy jak oceniają go inni. Nawet jeśli sklep ma np. negatywne komentarze na forum, warto poszukać opinii w innych miejscach. W szczególności korzystajmy z takich informacji, które są skrupulatnie weryfikowane, a po zakończonej transakcji podzielmy się z innymi swoimi doświadczeniami.
Internauci zapytani o to, z jakiego źródła czerpią wiedzę przed dokonaniem zakupu, na pierwszym miejscu wymieniają porównywarki cen. Zaglądamy również na fora internetowe, serwisy z opiniami a także sprawdzamy co nam podpowie Google.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.