To nie prawda, że podróże egzotyczne są drogie. Fakt, że średnia cena na jedną osobę wciąż przekracza 4,5 tyś zł, ale w sezonie 2009/2010 do Brazylii można polecieć już za niecałe 2,5 tyś zł, a do Zjednoczonych Emiratów Arabskich za nieco ponad 2,5 tyś zł. Kierunki, które w tym roku mają szansę stać się prawdziwymi hitami to: Kuba, Dominikana, Brazylia, Kenia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Chiny, Indonezja i Indie. Właśnie rozpoczął się okres przedsprzedaży ofert w dalekich kierunkach. Tegoroczne rabaty w przedsprzedaży sięgają nawet 30% ceny katalogowej.
Egzotyka wciąż zyskuje na wartości. Jeszcze nie tak dawno nasi rodacy lecąc na urlop np. do Brazylii musieli liczyć się z wydatkiem rzędu 8-10 tyś zł na osobę. Dziś jest to ponad 4 razy mniej. Dlaczego tak mało? Odpowiedź wydaje się prosta. Touroperatorzy widząc zwiększone zainteresowanie kierunkami egzotycznymi budują we współpracy ze sobą loty charterowe.
A to automatycznie obniża cenę produktu co najmniej o połowę. Jeszcze w 2006 roku prawie wszystkie dostępne na naszym rynku oferty budowane było w oparciu o drogie loty rejsowe. W 2007 wielu touroperatorów porozumiało się ze sobą i zbudowano loty charterowe z przewoźnikiem Prima Charter. – mówi Magdalena Krzywosińska, dyrektor ds. promocji w portalach turystycznych EasyGo.pl i Wakacje.pl.
Średnia cena za jedną osobę spadła do 5,4 tyś zł. Linie Prima Charter niestety upadły w końcu 2007 roku i touroperatorzy, w wielu przypadkach, musieli wrócić do lotów rejsowych. Udało się jednak utrzymać tendencję spadkową w cenach. Średnia kwota wydawana na jedną osobę spadła do 5 tyś zł.
Na ten sezon touroperatorzy podpisali umowy na loty charterowe z przewoźnikiem Turkish Airlines i jest jeszcze taniej niż rok temu. Na tą chwilę jedna osoba w portalach EasyGo.pl i Wakacje.pl wybiera ofertę za średnio 4,5 tyś zł.
W roku 2008 mieliśmy 70 proc. więcej sprzedaży w kierunkach egzotycznych, niż w roku 2007. W pierwszym półroczu 2009 roku sprzedaliśmy już 60 proc. tego co w roku ubiegłym, a sprzedaż egzotyki tak naprawdę dopiero się zaczyna. To będzie jeszcze lepszy rok. – podsumowuje Tomasz Domżalski, dyrektor marketingu w portalach turystycznych EasyGo.pl i Wakacje.pl.
Zarówno w EasyGo.pl jak i w Wakacje.pl jest w czym wybierać. Zakładki z nagłówkiem egzotyka ma już pełne katalogi ofertowe. W obu portalach jest już blisko 130 tyś ofert.
Magdalena Krzywosińska zauważa też , że początek września to świetny okres na planowanie egzotycznych wakacji i podsumowuje atuty w 8 najważniejszych punktach:
- Rabaty za wcześniejsze rezerwacje nawet do 30% ceny katalogowej;
- Ogromny, blisko 130-tysięczny katalog wyboru oferty;
- Stosunkowo niskie ceny w sezonie 2009/2010;
- Dużo szybsze, bo bezpośrednie podróże lotnicze w dalekich kierunkach, w porównaniu z pozornie tańszymi ofertami z lotnisk w zachodniej Europie;
- Pewna opieka ubezpieczeniowa i rezydencka – tego nie ma w ofertach biur zachodnioeuropejskich;
- Promocja wcześniejszych zakupów typu first minute zawiera gwarancję niezmienności ceny;
- Na rynku polskim pojawiły się kolejne nowości egzotyczne – np. Kostaryka, Azory, Tanzania, Zanzibar;
- Każda rezerwacja premiowana obecnie jedną wycieczką fakultatywną w cenie.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.