Notowana na rynku NewConnect spółka EM Lab, świadcząca usługi w obszarze marketingu doświadczeń, poinformowała że zawarła umowę dotyczącą sprzedaży 10 proc. udziałów w agencji ESKADRA. Udziały te zostały kupione za 120 tys. zł, ze środków pozyskanych z emisji akcji. Umowa sprzedaży opiewa na 400 tys. zł. Oznacza to, że EMLAB zrealizował w niespełna 5 miesiący zwrot na tej inwestycji w wysokości ponad 200 proc.
EM Lab w momencie zakupu udziałów w firmie Eskadra deklarował, że będzie chciał, o ile będzie to możliwe, zwiększać swoje zaangażowanie w tej firmie. Negocjacje prowadzone od sierpnia br. nie przyniosły jednak powodzenia i EM Lab zdecydował się sprzedaż posiadany pakiet udziałów. – „W momencie, gdy kupiliśmy ten pakiet udziałów, podkreślałem, że jest to bardzo dobra transakcja i niezależnie od prowadzonych dalszych działań, nasi inwestorzy mogą być pewni, że wartość tego pakietu rośnie – mówi Julian Kozankiewicz prezes EM Lab. –„Dziś możemy powiedzieć, że dotrzymaliśmy i tej obietnicy i uzyskaliśmy bardzo dobrą stopę zwrotu na inwestycji i dobrze wykorzystaliśmy pieniądze naszych akcjonariuszy.” – dodaje prezes EM Lab.
Spółka pomimo sytuacji na światowych rynkach nie zmieniła również prognozy wyników na 2008 r. W 2007 r. przychody spółki wzrosły o ponad 200 proc., do poziomu 15,8 mln zł. Pozwoliło to wypracować 1,5 mln zł zysku brutto (dynamika ponad 40 proc.). Prognoza na 2008 r. spółki EMlab zakłada 20,5 mln zł przychodów (29 proc wzrost) i 2,05 mln zł zysku brutto (34 proc.). –„Oczywiście obserwujemy spowolnienie w całej branży marketingowej” –mówi Julian Kozankiewicz. –„Czwarty kwartał, jest tradycyjnie najlepszy w większości firm marketingowych, jednak już teraz wiele firm odczuwa skutki kryzysu” – dodaje Kozankiewicz. – „Na tle wielu spółek, które odwołują prognozy, EMLAB wypada jednak bardzo dobrze, jeśli nawet wyniki okażą się słabsze od oczekiwanych, to tylko nieznacznie i nie będzie potrzebna zmiana prognoz zawartych w dokumencie informacyjnym” – podkreśla Prezes Kozankiewicz.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.