Ewolucja portalu meble.pl

Opublikowano: 8 października 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Największy polski serwis branży meblarskiej – meble.pl – przeszedł poważny lifting. Zmodyfikowano zarówno oprawę graficzną, jak i elementy nawigacji. Użytkownicy mogą w większym stopniu samodzielnie zarządzać treścią.
Prace nad modyfikacją portalu trwały prawie rok. Wprowadzone zmiany mają m.in. za zadanie pomóc w szybszym i skuteczniejszym nawigowaniu po serwisie, którego zawartość dynamicznie się zwiększa. Na stronach meble.pl swoją ofertę prezentuje blisko 900 firm związanych z meblarstwem oraz ponad 40 sklepów internetowych. Jest też szybko rozwijająca się giełda produktów i ogłoszeń pracy. W sumie ponad 20 działów.

W nowym, pionowym menu wyodrębniono wszystkie sekcje serwisu. Aby ułatwić wyszukiwanie wprowadzono rozwijane poziome menu, które umożliwia bez wielokrotnego klikania dotarcie np. do grupy producentów czy kategorii produktów. Wprowadzono również mechanizm samodzielnego zarządzania treścią wielu działów (Giełda, Giełda pracy, Młodzi projektanci, Organizacje branżowe), a także rozbudowano obsługę „wizytówek” (8 wersji językowych). W serwisie wyraźnie oddzielono informacje dla klienta końcowego i biznesowego. Ma to przyczynić się do większej przejrzystości i efektywności prezentowanej oferty. W ramach zmian portal został powiązany z autorskim systemem CRM, który będzie odpowiadał za wszystkie realizowane operacje.

– Obecne zmiany w serwisie to dla nas kolejny krok w rozwoju. Nie jest to rewolucja a ewolucja w kierunku, który przyjęliśmy. – przekonuje Jarosław Czarnik z portalu meble.pl. – Walczymy każdego dnia o potwierdzenie pozycji lidera wśród portali meblarskich. A wyróżnienia, które już otrzymaliśmy przekonują nas o słusznej strategii. – dodaje.

W 2007 roku portal meble.pl otrzymał prestiżowe wyróżnienie w kategorii „Dom i Ogród”  w konkursie Webstar Festival. Akademia konkursu oceniła serwis jako doskonale zrealizowany, innowacyjny oraz warty docenienia.

Portal meble.pl powstał w 2003 roku i od tamtego czasu zdołał zbudować liczną grupę użytkowników. Według najnowszego, lipcowego badania Internetu Megapanel PBI/Gemius serwis  odwiedza ponad 300 tysięcy internautów (real users), a wrześniowe badanie Gemius Traffic mówi o ponad 550 tysiącach unikalnych użytkowników i prawie 7 mln odsłon. Wokół meble.pl powstała grupa witryn o podobnej tematyce, którą tworzy łącznie sześć serwisów. W lipcu Grupa kupiła dwa konkurencyjne serwisy: meblowy.com.pl i mebleo.pl.

– Dynamika rozwoju portalu nie jest przypadkowa. Polskie meble stanowią aż 7 procent całego krajowego eksportu. A wartość produkcji w branży w 2007 roku wyniosła 27 mld złotych. – mówi Jarosław Czarnik. – Portale branżowe mają więc wielkie pole do działania.   – dodaje.

Grupa meble.pl należy do internetowej sieci reklamowej BUDOWNICTWOonline, która zarządzana jest przez dom mediowy Cormedia.

Hanna LaskowskaEwolucja portalu meble.pl

Podziel się!

O autorze

hania