Facebook zmienia ustawienia prywatności dla milionów użytkowników. Sophos, firma specjalizująca się w technologiach ochrony informacji, zachęca użytkowników Facebooka do sprawdzenia swoich ustawień prywatności po tym, jak portal społecznościowy uruchomił funkcję automatycznego rozpoznawania twarzy.
Facebook ujawnił w minionym roku, że wprowadza technologię rozpoznawania twarzy, by zachęcić użytkowników do wzajemnego oznaczania się na zdjęciach, lecz funkcjonalność była wówczas dostępna jedynie w Ameryce Północnej. W ciągu ostatnich kilku dni, użytkownicy Facebooka na całym świecie donieśli, że opcja została włączona – bez żadnego powiadomienia ze stron portalu społecznościowego.
Irytację użytkowników Facebooka zwiększa fakt, że sieć nie zapewnia jakiejkolwiek metody zatwierdzenia tagów przez osobę widniejącą na zdjęciu.
„Wielu ludzi czuje się bardzo niekomfortowo, gdy strona taka jak Facebook uczy się, jak wyglądają i wykorzystuje te informacje bez ich zgody,” powiedział Graham Cluley, starszy konsultant ds. technologii w Sophos. „Większość użytkowników na Facebooku nadal nie wie, które ustawienia prywatności są bezpieczne, uważając cały system za niejasny. Jeszcze trudniej jest utrzymać kontrolę, gdy Facebook zmienia te ustawienia bez twojej wiedzy. Użytkownicy Facebooka powinni mieć wybór, czy chcą korzystać z funkcji rozpoznawania twarzy jeszcze zanim zostanie ona włączona (opt-in).”
Użutkownicy Facebooka mogą kontrolować nową funkcję, odznaczając opcję „Proponuj znajomym zdjęcia, na których jestem” w ustawieniach prywatności. Jak to zrobić, wraz z obrazkami i poradami na temat konfiguracji ustawień prywatności Facebooka, można znaleźć na stronie Sophos Naked Security.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.