Facebook zmienia ustawienia prywatności dla milionów użytkowników. Sophos, firma specjalizująca się w technologiach ochrony informacji, zachęca użytkowników Facebooka do sprawdzenia swoich ustawień prywatności po tym, jak portal społecznościowy uruchomił funkcję automatycznego rozpoznawania twarzy.
Facebook ujawnił w minionym roku, że wprowadza technologię rozpoznawania twarzy, by zachęcić użytkowników do wzajemnego oznaczania się na zdjęciach, lecz funkcjonalność była wówczas dostępna jedynie w Ameryce Północnej. W ciągu ostatnich kilku dni, użytkownicy Facebooka na całym świecie donieśli, że opcja została włączona – bez żadnego powiadomienia ze stron portalu społecznościowego.
Irytację użytkowników Facebooka zwiększa fakt, że sieć nie zapewnia jakiejkolwiek metody zatwierdzenia tagów przez osobę widniejącą na zdjęciu.
„Wielu ludzi czuje się bardzo niekomfortowo, gdy strona taka jak Facebook uczy się, jak wyglądają i wykorzystuje te informacje bez ich zgody,” powiedział Graham Cluley, starszy konsultant ds. technologii w Sophos. „Większość użytkowników na Facebooku nadal nie wie, które ustawienia prywatności są bezpieczne, uważając cały system za niejasny. Jeszcze trudniej jest utrzymać kontrolę, gdy Facebook zmienia te ustawienia bez twojej wiedzy. Użytkownicy Facebooka powinni mieć wybór, czy chcą korzystać z funkcji rozpoznawania twarzy jeszcze zanim zostanie ona włączona (opt-in).”
Użutkownicy Facebooka mogą kontrolować nową funkcję, odznaczając opcję „Proponuj znajomym zdjęcia, na których jestem” w ustawieniach prywatności. Jak to zrobić, wraz z obrazkami i poradami na temat konfiguracji ustawień prywatności Facebooka, można znaleźć na stronie Sophos Naked Security.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.