1,18 mld dolarów przychodów, ale też 1,93 mld dolarów kosztów – takie wyniki finansowe prezentuje serwis społecznościowy Facebook za drugi kwartał tego roku. Na informację nerwowo zareagowała giełda.
Firma Facebook ogłosiła na swojej stronie wyniki finansowe za drugi kwartał tego roku. Przychody spółki wyniosły w tym czasie 1,18 mld dolarów, co daje wzrost o 32 proc. w porównaniu z 0,895 mld dolarów w analogicznym okresie 2011 roku. Przychody z działalności reklamowej Facebooka to 992 mln dolarów, co stanowi 84 proc. wszystkich przychodów. Płatności oraz inne dochody oszacowano na 192 mln dolarów.
Jednocześnie, łączna suma kosztów i wydatków poniesionych przez firmę Facebook w drugim kwartale wyniosła 1,93 mld dolarów, co daje wzrost o 295 proc. rok do roku. Przyczyną takiego stanu rzeczy były koszty operacji wejścia na giełdę spółki. Strata firmy z działalności operacyjnej wyniosła 743 mln dolarów, a rok temu Facebook wypracował zysk na poziomie 407 mln dolarów.
Łączna strata netto wyniosła 157 mln dolarów, w porównaniu z zyskiem netto w analogicznym okresie 2011 roku wynoszącym 240 mln dolarów. Zysk na jedną akcję wyniósł 8 centów. Wyłączając czynniki jednorazowe, zysk na jedną akcję Facebooka to 12 centów.
Facebook ma już 955 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, co oznacza wzrost w stosunku do drugiego kwartału poprzedniego roku o 29 proc. Średnia dzienna wynosi zaś 552 mln, dając wzrost rok do roku o 32 proc. Na koniec marca tego roku serwis miał 901 mln aktywnych użytkowników, a rok temu było to 739 mln osób.
W ostatnim czasie spółka wprowadziła na rynek kilka nowych produktów mobilnych m.in. ulepszoną wersję mobilnej aplikacji Messenger. Mark Zuckerberg mówi, że będzie skupiał się w najbliższej przyszłości nad rozwojem swojego serwisu w wersji mobilnej. Zaprzeczył, że chce stworzyć własny telefon.
Rynek nie zareagował entuzjastycznie na publikację wyników kwartalnych Facebooka. Była to pierwsza publikacja po debiucie giełdowym. Akcje Facebooka na zakończeniu sesji giełdowej traciły nawet po 10 proc. i były notowane na poziomie poniżej 25 dolarów za akcję, podczas gdy na debiucie kosztowały one 38 dolarów za akcję.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.