1,18 mld dolarów przychodów, ale też 1,93 mld dolarów kosztów – takie wyniki finansowe prezentuje serwis społecznościowy Facebook za drugi kwartał tego roku. Na informację nerwowo zareagowała giełda.
Firma Facebook ogłosiła na swojej stronie wyniki finansowe za drugi kwartał tego roku. Przychody spółki wyniosły w tym czasie 1,18 mld dolarów, co daje wzrost o 32 proc. w porównaniu z 0,895 mld dolarów w analogicznym okresie 2011 roku. Przychody z działalności reklamowej Facebooka to 992 mln dolarów, co stanowi 84 proc. wszystkich przychodów. Płatności oraz inne dochody oszacowano na 192 mln dolarów.
Jednocześnie, łączna suma kosztów i wydatków poniesionych przez firmę Facebook w drugim kwartale wyniosła 1,93 mld dolarów, co daje wzrost o 295 proc. rok do roku. Przyczyną takiego stanu rzeczy były koszty operacji wejścia na giełdę spółki. Strata firmy z działalności operacyjnej wyniosła 743 mln dolarów, a rok temu Facebook wypracował zysk na poziomie 407 mln dolarów.
Łączna strata netto wyniosła 157 mln dolarów, w porównaniu z zyskiem netto w analogicznym okresie 2011 roku wynoszącym 240 mln dolarów. Zysk na jedną akcję wyniósł 8 centów. Wyłączając czynniki jednorazowe, zysk na jedną akcję Facebooka to 12 centów.
Facebook ma już 955 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, co oznacza wzrost w stosunku do drugiego kwartału poprzedniego roku o 29 proc. Średnia dzienna wynosi zaś 552 mln, dając wzrost rok do roku o 32 proc. Na koniec marca tego roku serwis miał 901 mln aktywnych użytkowników, a rok temu było to 739 mln osób.
W ostatnim czasie spółka wprowadziła na rynek kilka nowych produktów mobilnych m.in. ulepszoną wersję mobilnej aplikacji Messenger. Mark Zuckerberg mówi, że będzie skupiał się w najbliższej przyszłości nad rozwojem swojego serwisu w wersji mobilnej. Zaprzeczył, że chce stworzyć własny telefon.
Rynek nie zareagował entuzjastycznie na publikację wyników kwartalnych Facebooka. Była to pierwsza publikacja po debiucie giełdowym. Akcje Facebooka na zakończeniu sesji giełdowej traciły nawet po 10 proc. i były notowane na poziomie poniżej 25 dolarów za akcję, podczas gdy na debiucie kosztowały one 38 dolarów za akcję.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Panasonic Connect Europe: 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z GenAIW ostatnim raporcie opublikowanym przez Panasonic Connect Europe, ujawniono, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ...
- Brandly360 prezentuje e-book o dynamic pricing w e-commerceBrandly360, firma zajmująca się analizą rynku e-commerce, wprowadza na rynek e-book „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”. Publikacja ta stanowi ...
- Comperia: Przychody 49,6 mln zł i rozwój e-commerce w 2024 rokuGrupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie finansowe za 2024 rok, które pokazuje znaczący wzrost przychodów oraz pozytywne wyniki w różnych segmentach ...
- Emil Walczak nowym dyrektorem BaseLinker w PolsceBaseLinker, dostawca systemu operacyjnego dla branży e-commerce, poinformował, że Emil Walczak objął stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jako manager z ...