1,18 mld dolarów przychodów, ale też 1,93 mld dolarów kosztów – takie wyniki finansowe prezentuje serwis społecznościowy Facebook za drugi kwartał tego roku. Na informację nerwowo zareagowała giełda.
Firma Facebook ogłosiła na swojej stronie wyniki finansowe za drugi kwartał tego roku. Przychody spółki wyniosły w tym czasie 1,18 mld dolarów, co daje wzrost o 32 proc. w porównaniu z 0,895 mld dolarów w analogicznym okresie 2011 roku. Przychody z działalności reklamowej Facebooka to 992 mln dolarów, co stanowi 84 proc. wszystkich przychodów. Płatności oraz inne dochody oszacowano na 192 mln dolarów.
Jednocześnie, łączna suma kosztów i wydatków poniesionych przez firmę Facebook w drugim kwartale wyniosła 1,93 mld dolarów, co daje wzrost o 295 proc. rok do roku. Przyczyną takiego stanu rzeczy były koszty operacji wejścia na giełdę spółki. Strata firmy z działalności operacyjnej wyniosła 743 mln dolarów, a rok temu Facebook wypracował zysk na poziomie 407 mln dolarów.
Łączna strata netto wyniosła 157 mln dolarów, w porównaniu z zyskiem netto w analogicznym okresie 2011 roku wynoszącym 240 mln dolarów. Zysk na jedną akcję wyniósł 8 centów. Wyłączając czynniki jednorazowe, zysk na jedną akcję Facebooka to 12 centów.
Facebook ma już 955 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, co oznacza wzrost w stosunku do drugiego kwartału poprzedniego roku o 29 proc. Średnia dzienna wynosi zaś 552 mln, dając wzrost rok do roku o 32 proc. Na koniec marca tego roku serwis miał 901 mln aktywnych użytkowników, a rok temu było to 739 mln osób.
W ostatnim czasie spółka wprowadziła na rynek kilka nowych produktów mobilnych m.in. ulepszoną wersję mobilnej aplikacji Messenger. Mark Zuckerberg mówi, że będzie skupiał się w najbliższej przyszłości nad rozwojem swojego serwisu w wersji mobilnej. Zaprzeczył, że chce stworzyć własny telefon.
Rynek nie zareagował entuzjastycznie na publikację wyników kwartalnych Facebooka. Była to pierwsza publikacja po debiucie giełdowym. Akcje Facebooka na zakończeniu sesji giełdowej traciły nawet po 10 proc. i były notowane na poziomie poniżej 25 dolarów za akcję, podczas gdy na debiucie kosztowały one 38 dolarów za akcję.
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.