Kaspersky Lab opublikował swój najnowszy raport dotyczący ewolucji spamu w pierwszym kwartale 2010 roku. Autorki raportu, Daria Gudkowa, Jelena Bondarenko i Maria Namiestnikowa, wykazały, że liczba ataków phishingowych na portale społecznościowe wzrosła. Facebook stał się jednym z najpopularniejszych celów phisherów.
„Po raz pierwszy, od czasu gdy zaczęliśmy monitorowanie, zaobserwowaliśmy tak ogromną liczbę ataków na portale społecznościowe” – napisały autorki. Odsetek wiadomości phishingowych w pierwszym kwartale 2010 roku wynosił średnio 0,57% ruchu pocztowego.
Spamerzy nauczyli się wykorzystywać nowe platformy internetowe, takie jak blogi i portale społecznościowe do własnych celów. Nasycenie rynku spamowego spowodowało zatrzymanie wzrostu liczby niechcianych wiadomości w ruchu pocztowym. Odsetek spamu utrzymywał się na stałym poziomie 85,2%. Podobny odsetek spamu odnotowaliśmy dla całego 2009 roku.
źródło: Kaspersky Lab
W pierwszym kwartale nie wystąpiły żadne większe zmiany na liście państw uważanych za główne źródła spamu: na pierwszym miejscu uplasowały się Stany Zjednoczone (16%), tuż za nimi znalazły się Indie (7%) oraz Rosja (6%).
Kolejnym istotnym zjawiskiem, jakie miało miejsce w pierwszym kwartale 2010 roku, było przejście spamerów z chińskiej domeny .cn na rosyjską strefę .ru. Przyczyną było zaostrzenie zasad rejestracji domen w Chinach. Rosyjskie domeny są atrakcyjnym celem dla spamerów z powodu mniej restrykcyjnych wymogów prawnych.
Pełny raport dla pierwszego kwartału 2010: pod tym linkiem.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.