Kaspersky Lab opublikował swój najnowszy raport dotyczący ewolucji spamu w pierwszym kwartale 2010 roku. Autorki raportu, Daria Gudkowa, Jelena Bondarenko i Maria Namiestnikowa, wykazały, że liczba ataków phishingowych na portale społecznościowe wzrosła. Facebook stał się jednym z najpopularniejszych celów phisherów.
„Po raz pierwszy, od czasu gdy zaczęliśmy monitorowanie, zaobserwowaliśmy tak ogromną liczbę ataków na portale społecznościowe” – napisały autorki. Odsetek wiadomości phishingowych w pierwszym kwartale 2010 roku wynosił średnio 0,57% ruchu pocztowego.
Spamerzy nauczyli się wykorzystywać nowe platformy internetowe, takie jak blogi i portale społecznościowe do własnych celów. Nasycenie rynku spamowego spowodowało zatrzymanie wzrostu liczby niechcianych wiadomości w ruchu pocztowym. Odsetek spamu utrzymywał się na stałym poziomie 85,2%. Podobny odsetek spamu odnotowaliśmy dla całego 2009 roku.
źródło: Kaspersky Lab
W pierwszym kwartale nie wystąpiły żadne większe zmiany na liście państw uważanych za główne źródła spamu: na pierwszym miejscu uplasowały się Stany Zjednoczone (16%), tuż za nimi znalazły się Indie (7%) oraz Rosja (6%).
Kolejnym istotnym zjawiskiem, jakie miało miejsce w pierwszym kwartale 2010 roku, było przejście spamerów z chińskiej domeny .cn na rosyjską strefę .ru. Przyczyną było zaostrzenie zasad rejestracji domen w Chinach. Rosyjskie domeny są atrakcyjnym celem dla spamerów z powodu mniej restrykcyjnych wymogów prawnych.
Pełny raport dla pierwszego kwartału 2010: pod tym linkiem.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.