6 stycznia Facebook poinformował o uruchomieniu aplikacji In-Game dla wszystkich programistów. Co to oznacza?
Aplikacja umożliwia korzystanie z platformy reklamy, pozwalającej na wypłaty walut rodzimych, wykorzystywanych w grach na Facebooku. Grając w gry na portalu społecznościowym można zdobywać za pośrednictwem platformy reklamowej walutę wirtualną, bez konieczności fizycznego kupowania kredytów. Kredyty zdobywać można również rejestrując przykładowo swoje konto użytkownika na Filxster movie. W tym celu trzeba jeszcze kliknąć np. w interfejs „Zarabiaj Skye Credits”.
Jest to przełom dla wszystkich deweloperów, którzy uruchomili swoje gry na Facebooku. W ubiegłym roku serwis ograniczył możliwość korzystania z kredytów Facebooka i ich wymianę na walutę wirtualną w grach wyłącznie do kilku największych graczy, tj. firmy Zynga, EA Playfish, Playdom i dwóch innych. Marki te podpisały umowę, na mocy której zobowiązały się do wyłącznego korzystania z kredytów Facebooka w swoich grach. Takie ograniczenie spowodowało, że wielcy twórcy gier w serwisie społecznościowym mogli zwiększyć swoją przewagę nad innymi firmami i zarabiać więcej pieniędzy na platformie wirtualnej.
Dziś zmienia się obraz korzystania z kredytów Facebook i zarabiania na nich przez wirtualnych dostawców gier. W latach 2008-2010 wprowadzono w serwisie ogólnodostępną i ważną walutę wirtualną, którą można było wymieniać na kredyty w grach. Było to konieczne z uwagi na to, że wiele firm proponujących użytkownikom zakup kredytów do aplikacji rozrywkowych dopuszczało się nadużyć. W konsekwencji, to sami użytkownicy gier musieli ponosić dotkliwe skutki finansowe ich praktyk. Dlatego też Facebook wprowadził regulację rynku, polegającą na obrocie wyłącznie jego własną walutą wirtualną. Pomagało to w budowaniu zaufania użytkowników do wirtualnych zakupów w grach na Facebooku i nie tylko. Serwis pobierał przy tym 30% dochodów deweloperów gier.
Facebook w maju 2008 roku zawiązał porozumienie z firmą TrialPay, posiadającą własną platformę do gier społecznościowych. Każdy użytkownik, który oglądał reklamy na Facebooku mógł uzyskać wirtualną walutę. Można ją było następnie wymienić na kredyty w grach. Dzięki temu użytkownik otrzymywał dostęp do konkretnej, wybranej przez siebie aplikacji. W chwili obecnej do platformy tej uzyskali dostęp i inni deweloperzy, w tym Kabam, Wooga, Kixeye, King.com, czy też Lolapps. Będą oni mogli uzyskiwać dochody ze swoich gier na Facebooku poprzez dokonanie ścisłej integracji. System będzie oferował płatności bezpośrednio w walutach gier. Szacuje się, że ten wirtualny biznes uzyska w 2012 roku wartość 1,6 mld dolarów. W całym zestawieniu najlepiej zarabiających deweloperów gier na Facebooku dominuje firma Zynga. Użytkownicy serwisu wybierają gry tej marki najczęściej. Udział w rynku wynosi dla niej 58%. Przychody reklamowe Zynga zwiększyły się w pierwszych 9 miesiącach 2011 roku o 224%.
Facebook chce oferować platformę mikropłatności dostępną dla dowolnych aplikacji Facebook, gier, czy aplikacji firm medialnych.
Źródło: techcrunch.com, developers.facebook.com
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.