W niecały miesiąc po uruchomieniu witryny MySpace Music pojawiły się nieoficjalne informacje o planach stworzenia podobnego serwisu przez Facebooka.
MySpace od dawna stawiało na muzykę. Dzięki temu strona stała się idealnym narzędziem promocji dla artystów, którzy za pośrednictwem społeczności mogli kontaktować się z fanami. Facebook, ze swoimi studenckimi korzeniami, na razie nie był w stanie zaoferować tego typu zawartości.
Na pewno ważnym krokiem było udostępnienie otwartego interfejsu programowania aplikacji w maju 2007 roku. Dzięki temu deweloperzy zyskali możliwość integrowania Facebooka z takimi witrynami muzycznymi jak iLike czy Rhapsody. Niestety, nie przyciągnęło to zbyt wielu artystów.
Teraz stworzony przez Marka Zuckerberga serwis chce postawić wszystko na jedną kartę – stać się platformą za pośrednictwem której zarówno niezależni wykonawcy jak i wielkie studia nagraniowe będą mogli sprzedawać utwory czy albumy. Zamiast jednak podpisywać umowy z właścicielami praw autorskich Facebook najprawdopodobniej porozumie się z już istniejącymi muzycznymi stronami WWW.
Źródło: ArsTechnica
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!