Ogromna popularność serwisów społecznościowych ma znaczenie nie tylko biznesowe, czy technologiczne – stwarza również zupełnie nowe możliwości badawcze dla obserwatorów życia społecznego. Przykład wykorzystania nowego rodzaju danych dał właśnie Facebook, który poszukiwał odpowiedzi na pytanie o to, jak związki wpływają na nasze szczęście.
Wyniki badania zostały opublikowane z okazji Walentynek na oficjalnym blogu serwisu. Zespół Facebooka zadał sobie pytanie: czy bycie w związku sprawia, że czujemy się szczęśliwi? Dla niektórych może być zaskoczeniem fakt, że odpowiedź nie została przedstawiona wyłącznie w biało-czarnych kolorach.
Zanim jednak wyniki, dwa zdania o metodologii. „Metoda badania szczęścia” jaką opracował Facebook opiera się na analizie występowania pozytywnych słów w komunikatach wysyłanych za pośrednictwem serwisu (przez anglojęzycznych użytkowników). Zebrane podczas jednego z tygodni stycznia dane zostały następnie przefiltrowane z uwzględnieniem płci i deklaracji pozostawania w związku, jaką podaje się we własnym profilu.
Jak już wspomniano wyniki mogą nieco zaskakiwać, choć w swojej głównej części nie są niespodzianką: ludzie w związkach wydają się być bardziej szczęśliwi niż ci, którzy żyją poza związkami. Zaskoczeniem może być jednak na przykład stwierdzenie, że ludzie, którzy są najmniej szczęśliwi to jednocześnie ci, którzy nie ujawniają informacji o relacjach lub ci, którzy pozostają w otwartych związkach. Są bardziej nieszczęśliwi niż osoby wybierające status „to skomplikowane” lub „owdowiały” (ang. widowed). Ci ostatni przejawiają za to mniej emocji niż pozostali – zarówno pozytywnych jak i negatywnych.
Co może zastanawiać to większa „szczęśliwość” mężczyzn pozostających w otwartych związkach niż kobiet, które są za to mniej „negatywne” w małżeństwie i narzeczeństwie.
Do przedstawionych wyników należy podchodzić oczywiście z dystansem i traktować je bardziej jako ciekawostkę niż rzetelne badania naukowe. Niemniej jednak analiza przeprowadzona przez zespół Facebooka pokazuje jak wiele można zaobserwować korzystając z danych dostarczanych przez użytkowników współczesnych platform komunikacyjnych.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.