Firmowy fanpage małej firmy: jak samemu go prowadzić?

Każda szanująca się firma, nawet najmniejsza, musi dzisiaj być obecna w mediach społecznościowych. Stworzenie dobrego fanpage’a to jednak prawdziwa sztuka. To nie to samo, co posiadanie prywatnego konta, na które wrzucamy coś od czasu do czasu i od niechcenia. Firmowy fanpage to wizytówka twojej firmy, musi więc być dobrze przemyślany i prowadzony z pasją. Poniżej znajdziesz pięć wskazówek, jak uatrakcyjnić swój wizerunek na Facebooku.

1. Planuj posty

Systematyczność to podstawa – niby oczywista rzecz. Bo nie ma nic bardziej nudnego niż strona, na której ostatni post dodano pół roku temu, albo, co gorsza, w 2013.

W praktyce jednak niełatwo jest regularnie wrzucać ciekawą i unikalną treść. Dlatego ważne jest planowanie wpisów – zarówno pod względem treści, jak i formy, aby zapewnić czytelnikom maksymalną różnorodność. Jednego dnia wrzuć ekspercki artykuł, innego materiał wideo z branżowego eventu, a jeszcze innego zdjęcie produktu z pomysłowym opisem. Wpisz do kalendarza posty “okolicznościowe”: na Boże Narodzenie czy Walentynki.

Planowanie sprawia, że każdy wpis jest niepowtarzalny, a cały fanpage stanowi spójną całość. Jednym słowem, wzrasta jego jakość, co przekłada się na pozytywny image firmy.

2. Pisz z głową

Oprócz różnorodności warto zadbać o merytoryczną wartość tekstów.

Pomyśl, kto i w jakim celu odwiedza twój profil i postaraj się dostosować treści do oczekiwań czytelnika – radzą eksperci z warszawskiej agencji SEO MiroMind.

Nie trać czasu na posty, które nic nie wnoszą. Jeśli twoim klientem jest przysłowiowy Kowalski, nie wstawiaj wysoce specjalistycznych tekstów na temat niuansów z twojej branży, z których on nic nie zrozumie. Jeśli chcesz pochwalić się swoją ekspertyzą, niech twoje porady będą przystępne i niezbyt długie. Dobrym pomysłem jest dzielenie się ciekawostkami. Jeśli sprzedajesz zdrowe jedzenie, uświadom czytelników, że awokado ma najwięcej białka spośród wszystkich owoców (aż 4 gramy!).

Jak widzisz, w reklamie można łączyć przyjemne z pożytecznym. Nie ograniczaj się do nachalnych sloganów w stylu “musisz to mieć” czy “jesteśmy najlepsi”.

3. Dbaj o estetykę

Tekst tekstem, ale nic tak nie działa na klientów, jak ładna grafika. Wrzucając zdjęcia, pamiętaj o profesjonalnym oświetleniu i odpowiednim zestawieniu kolorów. Smakowite danie przybrane natką pietruszki czy błyszcząca, pachnąca łazienka z gustowną dekoracją – niezależnie od branży, masz pole do popisu. Ludzie są wzrokowcami i podświadomie będą chcieli pozostać na fanpage’u dłużej, jeśli będzie miły dla oka.

Oczywiście ważna jest nie tylko grafika, ale także objętość tekstu. Dodaj wystarczająco dużo treści, aby fanpage nie wyglądał “goło”, a przez to nieprofesjonalnie. Przemyśl zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle, niech zmieniają się co jakiś czas, w zależności od okoliczności. Mogą służyć wypromowaniu nowego produktu, społecznej akcji, w której firma bierze udział lub uczczeniu rocznicy powstania firmy.

4. Zaangażuj czytelnika

Celem mediów społecznościowych jest komunikacja, pamiętaj o tym ważnym fakcie, prowadząc firmowego fanpage’a. Postaraj się zachęcić klientów do komentowania i udostępniania twoich postów, niech dużo się dzieje! Jak wywołać trochę szumu wokół fanpage’a? Dobrym pomysłem jest organizowanie konkursów. Bo kto nie lubi dostać czegoś za darmo? Napisanie komentarza to przecież niewielki wysiłek, jeśli ma się szansę na super nagrodę.

Przygotuj też kilka tematów do dyskusji. Właściciele sklepu z ubraniami mogą np. wrzucić zdjęcia trzech kiecek z zapytaniem “Którą założyłabyś na sylwestra?”, a jeśli sprzedajesz zeszyty i długopisy, zapytaj klientów o ich wspomnienia z pierwszego dnia w szkole. Dzięki temu nawiążesz z nimi więź, lepiej ich poznasz.

Na fanpage’u pojawiły się negatywne komentarze? Nie kasuj konstruktywnej krytyki, tylko udziel uprzejmego wyjaśnienia.

5. Dodaj trochę (od) siebie

Klienci lubią wiedzieć, że za daną marką kryją się prawdziwi ludzie. Facebook jest nieco mniej formalnym medium niż oficjalna strona internetowa. Wykorzystaj to i dodawaj czasem posty bardziej osobiste. Zdjęcia “zza kulis” twojego biznesu czy prezentacja nowego członka zespołu i jego pozapracowych pasji z pewnością ocieplą wizerunek firmy. Nie jesteście w końcu wielką, anonimową korporacją. U was liczy się pasja, a także wyjątkowość każdego człowieka, pracownika jak i klienta. Facebook to dobre miejsce, żeby pokazać się od tej strony.

Proponuję zacząć od małych kroków i uzupełniać treść fanpage’a stopniowo. Najważniejsze, żeby ułatwiał klientom kontakt z firmą, czas na bajery i dopieszczenie treści przyjdzie później. Powodzenia!

O autorce:

Paulina Podemska – specjalistka ds. SEO, copywriterka. Interesują ją kreatywne rozwiązania marketingowe. Wierzy, że dobra reklama może być rozrywką i skłaniać do refleksji.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top