14 lutego minął rok od uruchomienia serwisu http://www.fotka.pl. W tym czasie serwis osiągnął bardzo dużą popularność, dlatego jego właściciele myślą teraz o tym, aby oglądalność przełożyła się na wyniki finansowe.
Fotka.pl to serwis którego celem jest prezentacja zdjęć internautów, a przez to ułatwienie kontaktu między nimi. Codziennie odwiedza go kilkanaście tysięcy osób, dzięki czemu serwis notuje ok. 450-500 tys. odsłon dziennie. W stosunku miesięcznym daje to prawie 15 milionów page views.
Przychody strony mają pochodzić z kilku źródeł. Podstawowym z nich jest oczywiście reklama – od niedawna strona współpracuje bowiem z siecią reklamową Arbomedia. Oprócz tego witryna ma być siłą napędową dla agencji modelek, która jest właśnie tworzona – zaproszenia na pierwsze sesje można już zobaczyć na stronie.
„Pracujemy również nad uruchomieniem płatności przez SMS, gdzie opłaty byłyby pobierane za możliwość kontaktu z osobą widniejącą na zdjęciu” – mówi Rafał Agnieszczak, współwłaściciel serwisu.
Szybko zdobyta popularność strony http://www.fotka.pl niesie jednak ze sobą konieczność stałego nadzoru nad jej rozwojem. „Osiągnęliśmy tak dużą oglądalność iż konieczne jest ciągłe optymalizowanie systemu obsługi strony, tak aby jak najmniej obciążał serwer. Częściowo się nam to udało, jednak nawet teraz do poprawnego działania potrzebujemy dedykowanego serwera oraz łącza o przepustowości 4Mb” – mówi Andrzej Ciesielski, właściciel studia reklamy Ejsi, które wykonało stronę.
O potrzebie silnego zaplecza technologicznego, niezbędnego do prowadzenia tego typu serwisów, boleśnie przekonał się portal Onet. Miesiąc temu zlikwidował on konkurencyjny serwis sexy.onet.pl z powodu zbyt dużego obciążenia serwerów jakie generowała ta strona. „My na szczęście nie mamy takiego problemu – nasze serwery i łącze są przygotowane na obsługę ruchu jaki ma serwis www.fotka.pl” – zapewnia Rafał Szura z firmy ITT, poznańskiego providera internetowego.
Wpisy promowane
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
- Style przywództwa a zarządzanie zmianą w organizacjiZarządzanie zmianą w organizacji to proces, który wymaga nie tylko odpowiedniej strategii i narzędzi, ale także właściwego przywództwa. Różnorodne metody ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.