Serwis Foursquare w „małym oświadczeniu” poinformował, że zamiast z Google Maps korzystać będzie z OpenStreetMap.
Popularny serwis geolokalizacyjny nie będzie już korzystał z API Google Maps. Foursquare nawiązał współpracę ze startupem MapBox, który wykonuje mapy w oparciu o dane z OpenStreetMap. W serwisie – w pierwszej kolejności na stronie foursquare.com – pojawią się więc mapy MapBox Streets. Aplikacje mobilne na iOS i Androida pozostaną na razie bez zmian – wykorzystują bowiem elementy danego systemu operacyjnego (w obu przypadkach mapy pochodzą z Google Maps).
Dlaczego zdecydowano się na taką zmianę? Foursquare przypomina decyzję Google z października ubiegłego roku, która dotyczyła rozpoczęcia pobierania opłat za korzystanie z API map giganta. Rozpoczęły się poszukiwania alternatyw. Przy ostatecznym wyborze znaczenie miał również fakt otwartego charakteru nowego dostawcy.
Wiele internetowych i mobilnych biznesów opartych jest na dostępności Google Maps. Jak słusznie zauważa serwis ReadWriteWeb, Foursquare nie jest jednak pierwszym dużym graczem, który postanowił dokonać zmiany – wcześniej na podobny krok zdecydowali się m.in. projekty StreetEasy, Nestoria czy Fubra.
Warto przy tym dodać, że Google i Foursquare stają się bezpośrednimi konkurentami. Dzięki projektom takim jak aplikacja Hotpot, Google Places czy Google Latitude, starcie obu graczy na rynku geolokalizacji nabiera bardziej bezpośredniego wymiaru.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.