Freddie Mercury i niesamowita animacja od Google [wideo]

Opublikowano: 5 września 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Firma Google świętuje 65 rocznicę urodzin Freddiego Mercury’ego za pomocą specjalnego „doodle”, animowanego logo na stronach wyszukiwarki. To druga najdłuższa animacja tego typu w historii firmy, z pewnością jedna z ciekawszych.

Odwiedzający stronę główną wyszukiwarki Google mogą kliknąć przycisk odtwarzania i zobaczyć 98-sekundową animację, której głównym bohaterem jest Freddie Mercury, legendarny wokalista i frontman brytyjskiej grupy Queen. Za podkład filmu służy piosenka „Don’t Stop Me Now”. Widzowie mogą tu jednak znaleźć także odwołania do takich hitów jak „Bicycle”, „A Crazy Little Thing Called Love” czy „I Want to Break Free”. Całość utrzymana jest w szalonym tempie i ciekawej stylistyce.

Moja obsesja na punkcie Freddiego Mercury’ego dotknęła wszystkich wokół powiedziała Jennifer Hom, współautorka animacji. Prace nad „doodle” trwały ponad trzy miesiące. Udało się dzięki temu stworzyć nie tylko wizualnie interesującą pracę, ale również pełną „smaczków” dla największych fanów wokalisty.

Zważywszy na to, jak kolorowa była kariera Freddiego, chcieliśmy stworzyć doodle, które będzie równie kolorowe – dodała Jennifer Hom. Z pewnością udało się zrealizować to zamierzenie.

Warto również przeczytać tekst autorstwa Briana May’a, gitarzysty Queen, który opublikowany został na oficjalnym blogu Google. Muzyk wspomina w nim swoje spotkanie oraz współpracę z charyzmatycznym wokalistą.

Doodle poświęcone Mercury’emu jest drugą pod względem długości animacją tego typu. Dłuższy był jedynie hołd złożony niedawno Charliemu Chaplinowi.

Dawid ZarazińskiFreddie Mercury i niesamowita animacja od Google [wideo]

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.