FunFashion.pl – moda, społeczność i przymierzalnia

Opublikowano: 22 sierpnia 2011. Kategoria: Startupy. Tagi: , ,

Moda jest jednym z najważniejszych obecnie tematów w internecie. Popularność tą wykorzystać chcą twórcy FunFashion.pl, serwisu społecznościowego, którego głównym wyróżnikiem ma być wirtualna przymierzalnia ciuchów znanych marek. Zapraszamy do naszej recenzji.FunFashion.pl - moda, społeczność i przymierzalnia 1

FunFashion.pl jest innowacyjnym modowym portalem internetowym, pełniącym rolę wirtualnej przymierzalni ubrań znanych marek odzieżowych w 3D. Portal to również społeczność osób żywo zainteresowanych modą, wyglądem i stylem bycia. Funkcjonalności sprawiają, że jest on żywiołem dla intensywnej komunikacji wszystkich fanów mody – forum wymiany stylizacji, portfolio modelek, opinii na temat trendów. To idealna baza dla blogerów modowych, trendsetterów czy trendresearcherów – taki opis znajdziemy na stronach serwisu.

W obecnej chwili w tworzenie serwisu zaangażowane są cztery osoby, przedstawiciele branży modowej i internetowej. Miesięcznie FunFashion.pl ma ok. 20 tys. użytkowników, a twórcy chcą do końca roku „przynajmniej potroić”.

FunFashion.pl - moda, społeczność i przymierzalnia 2

Pomysł na serwis narodził się, jak mówią nam twórcy, z obserwacji istniejących projektów modowych i ich coraz większej popularności. Fundamentem pomysłu była od początku przymierzalnia 3D. FunFashion.pl wystartował z początkiem kwietnia. Serwis pozyskał dofinansowanie z unii europejskiej (program Innowacyjna Gospodarka).

Model biznesowy FunFashion.pl opiera się na mikropłatnościach. W zamian za zakup wirtualnej waluty – funków – użytkownicy uzyskują dostęp do treści premium. Twórcy przekonują, że serwis może również zarabiać na reklamie.

Funki dokupywać można za pomocą kodów SMS. 150 funków + 50 za darmo kosztuje 3,69 zł, 1000 + 500 bonusowych – 23,37 zł. Funki wydawać można m.in. na personalizację awatara (dodając mu swoje zdjęcie profilowe za 200 funków), wystawienie galerii stylizacji z przymierzalni (5 zdjęć za 80 funków), dostęp do konkursu „Be a model” (350 funków za dwa miesiące, 850 – za pół roku), opcję superblog, która dodaje 10 głosów w konkursie blogowym.

Jak już wspomniano, wyróżnikiem projektu na tle innych serwisów modowych ma być przede wszystkim przymierzalnia ubrań 3D. FunFashion.pl pozwala stworzyć własnego awatara i zobaczyć jak będzie wyglądał w ubraniach z najnowszych kolekcji znanych marek. Aby stworzyć awatara należy skorzystać z dostępnej w serwisie aplikacji (wykonanej w technologii Java). Pozwala ona nadać imię, płeć, dopasowanie punktów biometrycznych na podstawie wczytanego zdjęcia portretowego (opcja premium) czy wybór fryzury i koloru oczu. Tak stworzonego awatara można „ubierać” w ciuchy znanych marek i zapisywać takie stylizacje.

FunFashion.pl - moda, społeczność i przymierzalnia 3

Kolejną ważną funkcją serwisu ma być konkursowy dział „Be a model”. To tu zgłaszać można swoje zdjęcia.

Z przesłanych zdjęć co dwa miesiące wybieramy najlepsze. Wybrana dziewczyna bierze udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej – informują twórcy projektu.

W ramach serwisu działa również dział „Look at me”. „Wgrywaj swoje zdjęcia! Twórz galerie! Pokazuj je znajomym! Bądź FUNFASHIONISTĄ!”, przekonuje FunFashion.pl. Jest to dział, w którym użytkownicy serwisu mogą umieszczać swoje modowe galerie zdjęć.

FunFashion.pl to także elementy społecznościowe. Jednym z nich jest możliwość prowadzenia bloga. Za aktywność (tworzenie wpisów) użytkownicy otrzymują funki. Co miesiąc wybierane są najciekawsze blogi a po 6 miesiącach spośród nich wybierany jest najlepszy blog, którego autor otrzymać ma nagrodę – MacBooka.

FunFashion.pl szuka partnerów wśród firm odzieżowych zainteresowanych współpracą bądź zamieszczeniem reklamy.

To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.

wystartowali.plFunFashion.pl – moda, społeczność i przymierzalnia

Podziel się!

O autorze

wystartowali