Serwis poświęcony grom na PC, konsolowym i komórkowym – Gaminator.pl – jest już dostępny w wersji komórkowej.
Konsumpcja mediów za pośrednictwem platform komórkowych z roku na rok rośnie. Według Przemysława Broniszewskiego, niezależnego konsultanta ds. marketingu interaktywnego, poprzednio odpowiadającego za marketing mobilny w Orange, obecnie każdego miesiąca około 4 mln klientów telefonii komórkowej w Polsce korzysta z serwisów WAP, a niecały 1 mln łączy się z Internetem, przeglądając i pobierając dane z sieci (strony WWW, poczta e-mail, komunikatory). Tylko z Lajt.Onet.pl korzysta miesięcznie prawdopodobnie ponad 100 tys. użytkowników, choć portale strzegą tych danych jak oka w głowie.
Powstawanie takich serwisów jak mobilny Gaminator, widoczna strategia portali operatorów komórkowych czy sprzedaż generowana przez płatne linki WAP Premium są dowodami na rosnące zainteresowanie użytkowników mobilnymi usługami.
– Gdy mówię osobom spoza branży, że sprzedaż za pośrednictwem WAPa generuje miliony złotych miesięcznie, pytają „To WAP nie umarł”? Tłumaczę, że pierwszy WAP – ten z 2001 roku – szybko został wsparty przez nowe rozwiązania i szybsze działanie sieci i od 2005 roku staje się ważną platformą komunikacji sprzedaży – mówi Bartłomiej Wyszyński, CCO Artegence, agencji interaktywnej odpowiedzialnej za strategię obecności w sieci oraz produkcję serwisu gaminator.pl.
Istnieją już Era Omnix i Orange World, a ostatnio także Plus uruchomił rozbudowany portal WAP. Na ten trend nakłada się na inny: polscy operatorzy w przyszłości widzą się równocześnie jako podmioty na rynku mediowym i rozrywkowym. Mają ambicje dostarczać informacji oraz rozrywki na żądanie. Jednym słowem ewoluują w kierunku mediowym. Media tymczasem ewoluują w kierunku dostawców usług telekomunikacyjnych. Przykładem jest choćby WPmobi – wirtualny operator uruchomiony przez Wirtualną Polskę. Wydaje się, że te dwie kategorie podmiotów zbliżają się do siebie coraz bardziej.
Ewolucję tę dostrzegają różni mniejsi dostawcy treści, którzy podążając za rozwojem rynku, wkraczają śmielej na pola mobilne. Przykładem takiego dostawcy jest właśnie Gaminator.pl specjalizujący się w tematyce gier komputerowych. – Tworząc wersje mobilną Gaminator.pl skoncentrowaliśmy się na części z materiałami wideo. Pod adresem wap.gaminator.pl znajdziemy zatem takie formy wideo jak gameplay (wideo relacja z gry, dzięki której użytkownik może zapoznać się z tym, jak gra wygląda) czy game trailer (zajawka gry).
Ze względu na pewne ograniczenia platform mobilnych prezentujemy krótsze filmy, których ciężar nie przekracza 1 MB. Z dłuższymi formami trzeba będzie jeszcze nieco poczekać – komentuje Magdalena Górak PR manager Artegence.
Operatorzy komórkowi coraz odważniej eksperymentują z grami na komórki. W tym kierunku poszła Heyah organizując turnieje Logitech Cybersport oraz Plus sponsorując chociażby drużynę, która zajęła miejsce na podium w turnieju Heyah. Widać wyraźnie, że do gier strategicznie podchodzi również PLAY organizując Poznań Game Arena czy eventy na plażach, podczas których gry dystrybuowane są za darmo przez bluetooth. Potwierdza to też współpraca z Gaminator.pl, w ramach której PLAY pozyskuje kontent z tego zakresu do swojego portalu WWW.
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.