GetResponse podsumowuje rynek e-mail marketingu branży wydawniczej

Nowy raport GetResponse podsumowuje działania wydawców na rynku e-mail marketingu. Według raportu najwyższy poziom przedstawiają księgarnie internetowe. Słabym punktem jest natomiast uzyskanie zgody na przetwarzanie danych.

Zrzut ekranu 2014-05-21 o 09.01.29

Badanie zawiera odpowiedzi ponad 200 firm z branży wydawniczej – wydawnictw, agencji literackich, księgarni internetowych, hurtowni i bibliotek. Określenie poziomu zaawansowania i skuteczności email marketingu w branży wydawniczej opierało się na analizie takich elementów jak: budowa listy odbiorców, przestrzeganie dobrych praktyk email marketingu, częstotliwość wysyłania newsletterów oraz ich niektóre elementy.

Autorzy raporty wskazują, że najwyższy poziom e-mail marketingu w branży wydawniczej stosują księgarnie internetowe. Natomiast żadna z przebadanych agencji literackich w ogóle nie wykorzystuje marketingu opartego na wiadomościach e-mail. W raporcie czytamy:

“Z analizy poszczególnych elementów newsletterów wynika, że żaden z sektorów wydawniczych nie wierzy w skuteczność przycisków social media. Korzysta z nich średnio ok. 10 proc. firm. Na szczęście dużo lepiej prezentują się elementy związane z dobrymi praktykami email marketingu oraz przyciski wzywające do działania. Najczęściej wysyłane są newslettery sprzedażowe – promujące nowe oferty wydawnicze. Wyjątek stanowią biblioteki, które za pomocą newsletterów informują o aktualnościach i wydarzeniach specjalnych.”

Księgarnie internetowe prowadzą najbardziej regularną komunikację – 9 proc. z nich wysyła newslettery, czasami nawet 2-3 razy w tygodniu. Pozostałe firmy i organizacje ograniczają się do sporadycznych wiadomości wysyłanych ok. 1-2 razy w miesiącu lub rzadziej.

Raport “Stan email marketingu na rynku wydawniczym” można pobrać z naszej strony.

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry