Od jakiegoś czasu trwa już dyskusja na temat wprowadzenia standardu badań radia internetowego w Polsce. Niedawno KBR i PBI zakończyły w tej sprawie współpracę z wydawcą platformy radiowej OPEN FM. Dziś spółka GG Network po raz kolejny podważa wyniki badania Megapanel, sugerując iż mijają się one z prawdą. Poniżej prezentujemy stanowisko GG Network.
Dane na temat popularności radia internetowego publikowane przez Polskie Badania Internetu (PBI) wprowadzają w błąd i dowodzą konieczności daleko idącej restrukturyzacji i modernizacji standardu pomiaru polskiego Internetu.
Opublikowane niedawno grudniowe wyniki badania Megapanel/PBI błędnie sugerują, że OPEN.FM posiada jedynie 350 tys. użytkowników. W pomiarze PBI uwzględniane są tylko odsłony stron internetowych i całkowicie pomijane jest słuchanie radia przez odtwarzacz OPEN.FM dostępny miedzy innymi bezpośrednio z komunikatora Gadu-Gadu. W rzeczywistości zaledwie ok. 10-ciu procent słuchaczy radia OPEN.FM korzysta z internetowej strony serwisu a pozostali słuchają OPEN.FM bezpośrednio z odtwarzacza.
Fakt, że OPEN.FM jest liderem na rynku radia internetowego potwierdzają wyniki niezależnych badań. Dane z pomiaru gemiusStream wskazują, że OPEN.FM ma 3,5 miliona unikalnych słuchaczy miesięcznie. O pozycji OPEN.FM świadczą także dane o słuchalności radia przez numery Gadu-Gadu (GG) oraz wyniki sondażowego badania RadioNet D-Link Technology Trend przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC wśród słuchaczy radia internetowego. Z badania RadioNET wynika, że największą popularnością cieszy się platforma radiowa OPEN.FM. Za pośrednictwem samego tylko komunikatora Gadu-Gadu słucha tej stacji ponad 19% badanych. Ponadto OPEN.FM jest słuchane ze strony www i z własnego odtwarzacza, co pozwala na szacowanie dla tej stacji bezkonkurencyjnego wyniku na poziomie 25%. Dla porównania słuchanie konkurencyjnego projektu Miasta Muzyki deklaruje zaledwie… 5,1% .
W ciągu ostatniej dekady Internet w Polce intensywnie się rozwijał, co nie znajdowało odzwierciedlenia w modernizacji standardu pomiaru tego medium. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że Polskie Badania Internetu PBI są kontrolowane przez 5 (słownie: pięć!) podmiotów tj. Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska oraz Rzeczpospolita OnLine, które reprezentują niewielki i statyczny fragment dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości wirtualnej.
Zdaniem Krzysztofa Łady – Dyrektora Biura Reklamy firmy GG Network, będącej wydawcą radia OPEN.FM – „Pora skończyć z zaklinaniem rzeczywistości. Konieczne jest utworzenie niezależnego, nowoczesnego i otwartego standardu badawczego, który będzie zorientowany na przyszłość a nie na brutalną obronę status quo”.
Wpisy promowane
- Automatyczne ustawianie cen w sklepie i na portalach sprzedażowychJeżeli sprzedajesz w sieci a asortyment wystawiasz na wielu kanałach równocześnie, koniecznie przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak zminimalizować ...
- Sprawdź profesjonalny system do zarządzania energią w firmieEfektywne zarządzanie energią elektryczną w firmie ma ogromne znaczenie. Pozwala na obniżenie kosztów oraz wpływa pozytywnie na zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
- Darmowe dostawy od IdoSell i ORLEN PaczkiORLEN Paczka dołącza do Smile – usługi od IdoSell, dzięki której sklepy internetowe mogą oferować swoim klientom darmową dostawę do ...
- Big Cheese Studio zapowiada dodatek Sushi do pierwszej części Cooking SimulatoraBig Cheese Studio kontynuuje prace nad drugą częścią kulinarnego hitu Cooking Simulator o nazwie Cooking Simulator 2: Better Together, w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.