Google poinformowało o zmianach w platformie AdSense. Zostanie ona wkrótce otwarta na zewnętrzne firmy reklamowe. Haczykiem w tej sprawie jest fakt, że do AdSense dostęp będą miały tylko te podmioty, które korporacja uzna za wiarygodne.
W chwili obecnej jeśli ktoś korzysta z AdSense, wyświetlane są u niego przekazy tych reklamodawców, którzy zapłacili za konkretne słowa kluczowe w platformie Google AdWords. W nowym, bardziej otwartym AdSense, jeśli pojawi się lepsza oferta pochodząca od certyfikowanego przez korporację dostawcy, wyświetlić się mają jego przekazy zamiast reklam Google. Wydawcy mają mieć częściową kontrolę nad systemem – jeśli nie spodoba się im konkretny wydawca, będzie można go zablokować. Dostępna będzie również opcja całkowitego wyłączenia zewnętrznych dostawców.
Google informuje również, że firmy zewnętrzne, które mają narzędzia do wyświetlania reklam opartych na treściach dostępnych na stronach internetowych, niekoniecznie będą mogły to robić. Tylko te, które stosować będą standardy polityki prywatności Google będą miały ten przywilej.
Z jednej strony to bez wątpienia ruch wizerunkowy. Wydawcy powinni docenić dobre zamiary Google i nadal korzystać z ich usług, skuszeni wizją większych zarobków od firm, które zaoferują większe stawki za reklamę. Z drugiej zaś to argument skierowany w stronę podmiotów oskarżających Google o monopolistyczne zapędy. Czy zmiany będą miały duże znaczenie dla wydawców, czy okażą się jedynie kosmetyką?
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.