.CO Internet, operator kolumbijskiej ccTLD ogłosił, że firma Google stała się właścicielem domeny G.CO i ma zamiar wykorzystać ją do skracania linków.
Serwis skracający linki będzie wykorzystywany tylko przez Google. Ma to gwarantować bezpieczeństwo dla klikających. Dodatkowo linki prowadzić mają wyłącznie do produktów korporacji.
Google dołącza do zacnego grona firm, które wykorzystują krótkie domeny .CO. Są wśród nich:
- Twitter – t.co;
- Overstock – o.co;
- GoDaddy – x.co;
- Amazon – a.co, z.co, k.co.
Cena przejęcia domeny nie została ujawniona. Możliwe jednak, że Google zapłaciła za g.co od górnych kilkuset tysięcy do jednego, dwóch milionów dolarów.
Wielokrotnie pisaliśmy o .CO chwaląc marketingowe zdolności operatora rejestru. .CO Internet wkłada bardzo wiele wysiłku by przekonać firmy, że kolumbijska końcówka może być nie tylko wykorzystywana do pozyskiwana ruchu z odpowiadających domen .COM, ale stanowi pełnoprawne rozszerzenie z wielkim potencjałem.
Przekazanie domen takich jak g.co czy t.co na serwisy skracające linki to kolejny bardzo ciekawy element promocji. W końcu z tego typu adresów korzystać będą miliony użytkowników.
Warto przypomnieć, że Google ma już jeden tego typu serwis. W grudniu 2009 uruchomiono goo.gl, który jest dostępny publicznie i każdy może z niego skorzystać.
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.