Google i Twitter przywracają głos Egipcjanom

Opublikowano: 1 lutego 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Nie poprawia się sytuacja w Egipcie. Odciętym od internetu mieszkańcom rozwiązanie zaproponowały firmy Google, Twitter oraz SayNow: mogą wysyłać wiadomości korzystając z telefonicznej poczty głosowej.

Jak donosiliśmy w ubiegłym tygodniu, władze Egiptu zablokowały swoim obywatelom dostęp do serwisów społecznościowych, które pełniły rolę platform mobilizacyjnych dla protestujących. Kolejnym krokiem była blokada wszystkich działających w kraju dostawców.

Aby umożliwić protestującym korzystanie z serwisów społecznościowych firmy Google, Twitter oraz SayNow (przejęta przez Google w ubiegłym tygodniu) stworzyły usługę „speech-to-tweet”.

Jak wielu ludzi byliśmy poruszeni wieściami z Egiptu i zastanawialiśmy się, co moglibyśmy zrobić by pomóc ludziom na miejscu – poinformował Ujjwal Singh, współtwórca SayNow.

Małe grupy inżynierów z Twittera, Google i SayNow pracowały przez ostatni tydzień nad rozwiązaniem, które umożliwia korzystanie z serwisu mikroblogowego poprzez pocztę głosową działającą pod jednym z międzynarodowych numerów telefonów (+16504194196, +390662207294, +97316199855). Głosowa wiadomość zostawiona na poczcie zostanie natychmiastowo przetworzona na „tweeta” z tagiem #egypt. Nie wymagana jest przy tym łączność internetowa. Można również odsłuchać wiadomości dzwoniąc pod te same numery lub udając się pod adres twitter.com/speak2tweet. Przykładową wiadomość umieszczamy również poniżej.

Mamy nadzieję, że nasze rozwiązanie choć trochę pomoże Egipcjanom w zachowaniu łączności w ten bardzo trudny czas. Nasze myśli kierujemy do wszystkich, którzy tam przebywają – dodał Singh.

Dawid ZarazińskiGoogle i Twitter przywracają głos Egipcjanom

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.