Google Instant: szybszy i interaktywny interfejs wyszukiwarki

Google uaktualnia interfejs swojej wyszukiwarki i obiecuje skrócenie czasu wyszukiwania. Wprowadzony mechanizm o nazwie Instant ma oznaczać jeszcze bardziej interaktywne wyszukiwanie informacji.

Wyszukuj kiedy piszesz. Idea jest prosta – użytkownicy mogą otrzymać wyniki jeszcze w czasie wpisywania zapytania – czytamy na blogu Google. Firma chce iść nawet dalej:

Stworzyliśmy nawet kilka wersji próbnych – dających do myślenia, szybkich, zabawnych i interaktywnych. Jednak wszystkie były obarczone zasadniczym błędem. Jakim? Nie chodzi o to, byś wyszukiwał w momencie pisania (nie chcesz przecież wyników dla “kaski r” mając na myśli hasło “kaski rowerowe”). Tak naprawdę potrzebujesz wyszukiwania przed wpisaniem hasła – wyników dla najbardziej prawdopodobnego hasła, na podstawie tego co tej pory wpisałeś – pisze Marissa Mayer, wiceprezes firmy odpowiedzialna za produkty związane z wyszukiwarką.

Odpowiedzią na taką potrzebą ma być Google Instant. Mechanizm zaimplementowany w wyszukiwarkę ma brać pod uwagę dotychczasowe zapytania użytkownika, przewidywać najbardziej prawdopodobne uzupełnienie i w czasie rzeczywistym wyświetlać rezultaty.

Stworzenie takiej technologii, jak zapewnia firma, wymagała wprowadzenia nowych rozwiązań m.in. systemu buforowania, możliwości dostosowania częstotliwości pokazywania strony z wynikami i optymalizacji kodu javascript renderującego stronę z rezultatami. Google Instant ma pozwolić na oszczędzanie od 2 do 5 sekund.

To nie wydaje się wiele, o ile nie zsumuje się tych danych. Szacujemy, że gdyby każdy użytkownik Google na świecie korzystał z Instant, oszczędzalibyśmy około 11 godzin czasu naszych użytkowników w czasie każdej sekundy wyszukiwania – przekonuje firma.

Google Instant będzie podstawową wersją wyszukiwarki na stronie Google.com dla przeglądarek Chrome (w wersji 5 i wyższych), Firefox (w wersji 3 i wyższych), Safari 5 dla Maca i Internet Explorera 8. Google Instant udostępniony został zalogowanym użytkownikom w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Hiszpanii i Rosji. W najbliższym czasie technologia wprowadzana będzie we wszystkich lokalnych wersjach Google. W Polsce – w nadchodzących tygodniach.

http://www.youtube.com/watch?v=ElubRNRIUg4&feature=player_embedded

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top