Google uaktualnia interfejs swojej wyszukiwarki i obiecuje skrócenie czasu wyszukiwania. Wprowadzony mechanizm o nazwie Instant ma oznaczać jeszcze bardziej interaktywne wyszukiwanie informacji.
Wyszukuj kiedy piszesz. Idea jest prosta – użytkownicy mogą otrzymać wyniki jeszcze w czasie wpisywania zapytania – czytamy na blogu Google. Firma chce iść nawet dalej:
Stworzyliśmy nawet kilka wersji próbnych – dających do myślenia, szybkich, zabawnych i interaktywnych. Jednak wszystkie były obarczone zasadniczym błędem. Jakim? Nie chodzi o to, byś wyszukiwał w momencie pisania (nie chcesz przecież wyników dla “kaski r” mając na myśli hasło “kaski rowerowe”). Tak naprawdę potrzebujesz wyszukiwania przed wpisaniem hasła – wyników dla najbardziej prawdopodobnego hasła, na podstawie tego co tej pory wpisałeś – pisze Marissa Mayer, wiceprezes firmy odpowiedzialna za produkty związane z wyszukiwarką.
Odpowiedzią na taką potrzebą ma być Google Instant. Mechanizm zaimplementowany w wyszukiwarkę ma brać pod uwagę dotychczasowe zapytania użytkownika, przewidywać najbardziej prawdopodobne uzupełnienie i w czasie rzeczywistym wyświetlać rezultaty.
Stworzenie takiej technologii, jak zapewnia firma, wymagała wprowadzenia nowych rozwiązań m.in. systemu buforowania, możliwości dostosowania częstotliwości pokazywania strony z wynikami i optymalizacji kodu javascript renderującego stronę z rezultatami. Google Instant ma pozwolić na oszczędzanie od 2 do 5 sekund.
To nie wydaje się wiele, o ile nie zsumuje się tych danych. Szacujemy, że gdyby każdy użytkownik Google na świecie korzystał z Instant, oszczędzalibyśmy około 11 godzin czasu naszych użytkowników w czasie każdej sekundy wyszukiwania – przekonuje firma.
Google Instant będzie podstawową wersją wyszukiwarki na stronie Google.com dla przeglądarek Chrome (w wersji 5 i wyższych), Firefox (w wersji 3 i wyższych), Safari 5 dla Maca i Internet Explorera 8. Google Instant udostępniony został zalogowanym użytkownikom w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Hiszpanii i Rosji. W najbliższym czasie technologia wprowadzana będzie we wszystkich lokalnych wersjach Google. W Polsce – w nadchodzących tygodniach.
http://www.youtube.com/watch?v=ElubRNRIUg4&feature=player_embedded
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.