Według niepotwierdzonych informacji Google zamierza zrezygnować z nazw swych najbardziej popularnych serwisów: Picasa i Blogger. Mają zostać zastąpione nazwami jednoznacznie identyfikującymi usługi z Google.
Jak donosi serwis Mashable, Google chce zunifikować nazewnictwo swoich produktów w kontekście uruchomienia platformy społecznościowej Google+. Nie oznacza to oczywiście rezygnacji z bardzo popularnych serwisów: zdjęciowego (Picasa) oraz blogowego (Blogger). Zmienić mają się ich nazwy na odpowiednio: Google Photos oraz Google Blogs.
Google być może zmieni także nazwy innych produktów, choć jak zapewniają źródła bliskie sprawie, nie dotyczy to największego serwisu wideo – YouTube. Przypomnijmy, że w maju firma postanowiła zamknąć swój autorski projekt, Google Video.
Jeśli doniesienia okażą się prawdziwe (firma Google odmówiła komentarza), nie będzie to pierwszy tego typu ruch ze strony technologicznego giganta. W 2006 roku Google przejęła serwis JotSpot, który dwa lata później „przebrandowano” na Google Sites. Podobnie było z przejęciem platformy GrandCentral, która zmieniła nazwę na Google Voice w 2009 roku. Picasa i Blogger również zostały przejęte, ale o wiele wcześniej (odpowiednio w 2004 i 2003 roku).
Jak ewentualną zmianę przyjmą użytkownicy serwisów? Część z pewnością wyrażać będzie swoje niezadowolenie. Ruch taki pozwoliłby jednak na pełną integrację rozwiązań w ramach platformy społecznościowej Google+.
Według źródeł Mashable zmiana ma zostać wprowadzona w najbliższych czterech, sześciu tygodniach. Data zbiega się z planowanych publicznym udostępnieniem platformy Google+, która zostanie najprawdopodobniej otwarta 31 lipca.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.