Google Music oficjalnie na scenie [wideo]

Opublikowano: 17 listopada 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Muzyczna platforma Google wychodzi z okresu testowego. Cyfrowy „schowek”, sklep z piosenkami oraz integracja z Google+ to główne składniki, które zapewnić mają sukces Google Music.

W maju, podczas konferencji Google I/O uruchomiona została testowa wersja serwisu Google Music. Firma z Mountain View ogłosiła właśnie oficjalne otwarcie projektu, którego celem jest umożliwienie łatwego dostępu do posiadanej muzycznej kolekcji z dowolnego urządzenia. To także „odkrywanie, kupowanie, dzielenie się i cieszenie się” cyfrową muzyką.

Google Music oficjalnie na scenie [wideo] 1Google Music pomaga ci spędzić więcej czasu na słuchaniu posiadanej kolekcji muzyki, a mniej na zarządzaniu nią, informuje firma. Jednym z najważniejszych elementów Google Music jest cyfrowy „schowek”, który pozwala przechowywać już posiadane lub zakupione piosenki (oraz listy odtwarzania) w chmurze. Można również wybrać, które z utworów dostępne będą w trybie offline.

„Schowek” pozwala wczytać do 20 tys. piosenek za darmo. W odróżnieniu od iTunes Match całą operację należy wykonać ręcznie.

Obok „schowka” powstał również sklep z muzyką w Android Market, w pełni zintegrowany z Google Music. W sklepie dostępnych jest ponad 13 mln utworów w cenie 0,99 oraz 1,29 dol. i jakości 320kbps MP3. Google podpisało umowy z Universal Music Group, Sony Music Entertainment, EMI oraz z ponad tysiącem niezależnych wytwórni (Merge Records, Warp Records, Matador Records, XL Recordings czy Naxos).

Zakupione piosenki i albumy będą automatycznie dodawane do kolekcji w Google Music. Wprowadzono również częściową integrację z Google+ (dzielić można się wyłącznie utworami zakupionymi w muzycznym sklepie) – znajomi z serwisu społecznościowego będą mogli odsłuchać całą prezentowaną piosenką, a nie tylko 90 sekundowej próbki.

Google świętuje uruchomienie usługi z pulą muzyki na wyłączność. Są to m.in. koncertowe nagrania The Rolling Stones, Shakiry, Pearl Jam czy Dave Matthews Band.

Artyści są sercem nowej usługi, przekonuje Google. Muzycy mają możliwość stworzenia swojej spersonalizowanej strony, udostępnienia nagrań, ustalenia cen i sprzedawania piosenek bezpośrednio swoim fanom. Za skorzystanie z takiej możliwości trzeba będzie zapłacić – 25 dolarów jednorazowej opłaty na początku oraz 30 proc. prowizji z każdego sprzedanego utworu.

Google Music dostępne jest obecnie wyłącznie dla mieszkańców USA. Sklep z muzyką ma zostać w najbliższych dniach udostępniony urządzeniom mobilnym działającym na Androidzie 2.2 i nowszym.

Więcej na music.google.com.

Dawid ZarazińskiGoogle Music oficjalnie na scenie [wideo]

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.