Muzyczna platforma Google wychodzi z okresu testowego. Cyfrowy „schowek”, sklep z piosenkami oraz integracja z Google+ to główne składniki, które zapewnić mają sukces Google Music.
W maju, podczas konferencji Google I/O uruchomiona została testowa wersja serwisu Google Music. Firma z Mountain View ogłosiła właśnie oficjalne otwarcie projektu, którego celem jest umożliwienie łatwego dostępu do posiadanej muzycznej kolekcji z dowolnego urządzenia. To także „odkrywanie, kupowanie, dzielenie się i cieszenie się” cyfrową muzyką.
Google Music pomaga ci spędzić więcej czasu na słuchaniu posiadanej kolekcji muzyki, a mniej na zarządzaniu nią, informuje firma. Jednym z najważniejszych elementów Google Music jest cyfrowy „schowek”, który pozwala przechowywać już posiadane lub zakupione piosenki (oraz listy odtwarzania) w chmurze. Można również wybrać, które z utworów dostępne będą w trybie offline.
„Schowek” pozwala wczytać do 20 tys. piosenek za darmo. W odróżnieniu od iTunes Match całą operację należy wykonać ręcznie.
Obok „schowka” powstał również sklep z muzyką w Android Market, w pełni zintegrowany z Google Music. W sklepie dostępnych jest ponad 13 mln utworów w cenie 0,99 oraz 1,29 dol. i jakości 320kbps MP3. Google podpisało umowy z Universal Music Group, Sony Music Entertainment, EMI oraz z ponad tysiącem niezależnych wytwórni (Merge Records, Warp Records, Matador Records, XL Recordings czy Naxos).
Zakupione piosenki i albumy będą automatycznie dodawane do kolekcji w Google Music. Wprowadzono również częściową integrację z Google+ (dzielić można się wyłącznie utworami zakupionymi w muzycznym sklepie) – znajomi z serwisu społecznościowego będą mogli odsłuchać całą prezentowaną piosenką, a nie tylko 90 sekundowej próbki.
Google świętuje uruchomienie usługi z pulą muzyki na wyłączność. Są to m.in. koncertowe nagrania The Rolling Stones, Shakiry, Pearl Jam czy Dave Matthews Band.
Artyści są sercem nowej usługi, przekonuje Google. Muzycy mają możliwość stworzenia swojej spersonalizowanej strony, udostępnienia nagrań, ustalenia cen i sprzedawania piosenek bezpośrednio swoim fanom. Za skorzystanie z takiej możliwości trzeba będzie zapłacić – 25 dolarów jednorazowej opłaty na początku oraz 30 proc. prowizji z każdego sprzedanego utworu.
Google Music dostępne jest obecnie wyłącznie dla mieszkańców USA. Sklep z muzyką ma zostać w najbliższych dniach udostępniony urządzeniom mobilnym działającym na Androidzie 2.2 i nowszym.
Więcej na music.google.com.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.