Google Play: abonamenty w aplikacjach

Opublikowano: 25 maja 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Firma Google postanowiła uruchomić możliwość subskrypcji dla aplikacji działających w oparciu o model in-app.

Google Play: abonamenty w aplikacjach 1W zeszłym roku Google uruchomiło płatności in-app, dając większe możliwości deweloperom w sprzedaży swoich propozycji w ramach Google Play (wtedy Android Market). Sprawdziła się zasada „spróbuj i kup”, która dała dodatkowe dochody przy sprzedaży produktów wirtualnych i ich uaktualnień.

Aktualnie prawie wszystkie najbardziej dochodowe produkty w Google Play obsługiwane są za pomocą płatności in-app, a całkowite przychody uzyskane w ten sposób przekraczają te uzyskane poprzez tradycyjny zakup aplikacji.

Rozszerzając możliwości metody in-app Google postanowiło zastosować kolejny model biznesowy – abonament. Każdy podmiot wystawiający programy w Google Play może teraz skorzystać ze sprzedaży miesięcznych lub rocznych abonamentów na swoją ofertę. Dzięki abonamentowi istnieje możliwość automatycznego opłacenia uaktualnień programu, gry lub każdego innego towaru w Google Play.

Deweloperzy ustalają cenę i progi rozliczeniowe, Google zaś zarządza wszystkimi transakcjami zakupu, tak jak w przypadku zwykłego zakupu.

Google Play: abonamenty w aplikacjach 2

Abonament in-app może sprawdzić się w przypadku zakupu nowych poziomów w grach, nowych numerów czasopism i innych aplikacjach opartych na płatnych uaktualnieniach.

Użytkownicy Google Play będą mogli zarządzać subskrypcjami w zakładce Moje aplikacje. Odsyłamy również do informacji dla programistów, którzy będą chcieli skorzystać z tego udogodnienia w płatnościach.

źródło zdjęcia: VentureBeat

Robert ZarychtaGoogle Play: abonamenty w aplikacjach

Podziel się!

O autorze

robert