Firma Google postanowiła uruchomić możliwość subskrypcji dla aplikacji działających w oparciu o model in-app.
W zeszłym roku Google uruchomiło płatności in-app, dając większe możliwości deweloperom w sprzedaży swoich propozycji w ramach Google Play (wtedy Android Market). Sprawdziła się zasada „spróbuj i kup”, która dała dodatkowe dochody przy sprzedaży produktów wirtualnych i ich uaktualnień.
Aktualnie prawie wszystkie najbardziej dochodowe produkty w Google Play obsługiwane są za pomocą płatności in-app, a całkowite przychody uzyskane w ten sposób przekraczają te uzyskane poprzez tradycyjny zakup aplikacji.
Rozszerzając możliwości metody in-app Google postanowiło zastosować kolejny model biznesowy – abonament. Każdy podmiot wystawiający programy w Google Play może teraz skorzystać ze sprzedaży miesięcznych lub rocznych abonamentów na swoją ofertę. Dzięki abonamentowi istnieje możliwość automatycznego opłacenia uaktualnień programu, gry lub każdego innego towaru w Google Play.
Deweloperzy ustalają cenę i progi rozliczeniowe, Google zaś zarządza wszystkimi transakcjami zakupu, tak jak w przypadku zwykłego zakupu.
Abonament in-app może sprawdzić się w przypadku zakupu nowych poziomów w grach, nowych numerów czasopism i innych aplikacjach opartych na płatnych uaktualnieniach.
Użytkownicy Google Play będą mogli zarządzać subskrypcjami w zakładce Moje aplikacje. Odsyłamy również do informacji dla programistów, którzy będą chcieli skorzystać z tego udogodnienia w płatnościach.
źródło zdjęcia: VentureBeat
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.