Propeller: społecznościowy czytniki informacji od Google?

Opublikowano: 16 września 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Czy Google pracuje nad społecznościowym czytnikiem informacji? Jeśli wierzyć doniesieniom, ma to być przede wszystkim konkurencja dla popularnej i chwalonej aplikacji Flipboard.

Popularny amerykański bloger, Robert Scoble, poinformował, że według jego wiedzy, Google pracuje nad nowym czytnikiem informacji.

Słyszałem od kogoś pracującego w Google, że Google pracuje nad konkurentem dla Flipboard, zarówno dla Androida, jak i iPada. Moje źródło mówi, że wersja, którą widział jest oszałamiająco dobranapisał Scoble w Google+.

Propeller: społecznościowy czytniki informacji od Google? 1Informację potwierdził u swoich źródeł serwis AllThingsD. Według jego doniesień Google rzeczywiście pracuje nad nowym projektem, nazwanym roboczo Propeller. Ma to być społecznościowy czytnik informacji podobny do takich projektów jak Flipboard, AOL Editions, Yahoo Livestand, Zite czy Pulse. Nie wiemy kiedy zostanie oficjalnie przedstawiony.

Propeller wpisywać ma się w większą zmianę konsumpcji treści w internecie. Zamiast belki  ze źródłami np. kanałami RSS, pokazywać ma więc zapewne spersonalizowany dla każdego użytkownika „magazyn”, w którym wybrane źródła „miksują się” np. z rekomendacjami znajomych z serwisów społecznościowych. Ważna jest tu również forma – wizualnie „dopieszczony” interfejs przeznaczony przede wszystkim dla urządzeń z ekranami dotykowymi. Na jakiekolwiek pewne informacje jest jednak jeszcze za wcześnie.

Google chce konkurować przede wszystkim z aplikacją Flipboard przeznaczoną dla iPada. Pojawienie się Flipboard spotkało się ze sporym zainteresowaniem mediów i internautów, projekt chwalony jest przede wszystkim za niezwykłe wykonanie. Co więcej, według niepotwierdzonych informacji, Google próbowało bezskutecznie kupić Flipboard w ubiegłym roku. Wartość Flipboard wyceniana jest obecnie na ponad 200 mln dolarów.

Dawid ZarazińskiPropeller: społecznościowy czytniki informacji od Google?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.