Google przejmuje Zagat by wzmocnić ofertę lokalną

Opublikowano: 9 września 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Firma Google przejęła spółkę Zagat, popularnego amerykańskiego wydawcę przewodników restauracyjnych. Cena zakupu nie została podana.

Zagat będzie podstawą naszej oferty lokalnej – będzie zachwycać ludzi imponującą liczbą recenzji, ocen i komentarzy oraz pozwalać na odnajdywanie nadzwyczajnych miejsc na całym świecie napisała Marissa Mayer z Google, odpowiedzialna za treści lokalne, mapy i usługi lokalizacyjne.

Google przejmuje Zagat by wzmocnić ofertę lokalną 1

Jak słusznie zauważyła Mayer, oceny dostępne dzięki Zagat mogą być uznane za najwcześniejsze przypadki treści tworzonych przez użytkowników (ang. user-generated content). Spółka została założona w 1979 roku przez Tima i Ninę Zagat i obecnie zawiera recenzje restauracji w ponad 100 krajach. Mimo ogromnej popularności firma odczuwała mocno konkurencję ze strony internetowych przewodników. Od pewnego mocno inwestuje więc w aplikacje mobilne, które dostępne są obecnie dla najważniejszych systemów.

Firma Google zdecydowała się na przejęcie Zagat właśnie ze względu na treści. W ten sposób gigant chce budować swoje usługi lokalne w oparciu o sprawdzony fundament; Zagat stanie się częścią Google Places. Czy to wystarczy jednak by skutecznie konkurować z takimi platformami jak np. Yelp?

Dawid ZarazińskiGoogle przejmuje Zagat by wzmocnić ofertę lokalną

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.