Mieszkaniec USA przekonuje, że „google” jest słowem oznaczającym „wyszukiwanie w internecie”. Pozywa więc firmę Google i chce unieważnienia… wszystkich znaków handlowych z tym słowem.
David Elliott z Arizony złożył pozew zbulwersowany swą wcześniejszą sądową porażką. Jak donosi serwis paidContent, został pozwany przez firmę Google, przegrał i musiał oddać 750 domen takich jak googlegaycruises.com czy googledonaldtrump.com.
W pozwie przeczytać można, że słowo „google” jest już powszechnym określeniem odnoszącym się do czynności wyszukiwania w internecie. Przez American Dialect Society wybrano zostało nawet „słowem dekady”. Elliott powołuje się również na raport z 2010 roku, w którym Google miało stwierdzić, że utrata znaków handlowych jest w przyszłości możliwa jeśli słowo „google” stanie się synonimem wyszukiwania.
Choć sprawa będzie trudna do wygrania, historia zna takie przypadki. Marki mogą stracić swoje znaki handlowe jeśli dla klientów staną się synonimami powszechnie używanych słów. Najgłośniejsze przypadki to choćby „yo-yo” czy „aspiryna”.
Poniżej treść pozwu złożonego przez Davida Elliotta.
Wpisy promowane
- SEO vs. Google Ads – jaką kampanię wybrać?Co opłaca się bardziej: SEO czy Google Ads? Jeśli i Ciebie nurtuje to pytanie, na pewno wiesz już, że odpowiedź ...
- Czym są umiejętności interpersonalne i w jaki sposób je rozwijać?Umiejętności interpersonalne to istotny element zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Obejmują zdolność komunikacji, empatii, asertywności oraz umiejętność pracy ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!