Mieszkaniec USA przekonuje, że „google” jest słowem oznaczającym „wyszukiwanie w internecie”. Pozywa więc firmę Google i chce unieważnienia… wszystkich znaków handlowych z tym słowem.
David Elliott z Arizony złożył pozew zbulwersowany swą wcześniejszą sądową porażką. Jak donosi serwis paidContent, został pozwany przez firmę Google, przegrał i musiał oddać 750 domen takich jak googlegaycruises.com czy googledonaldtrump.com.
W pozwie przeczytać można, że słowo „google” jest już powszechnym określeniem odnoszącym się do czynności wyszukiwania w internecie. Przez American Dialect Society wybrano zostało nawet „słowem dekady”. Elliott powołuje się również na raport z 2010 roku, w którym Google miało stwierdzić, że utrata znaków handlowych jest w przyszłości możliwa jeśli słowo „google” stanie się synonimem wyszukiwania.
Choć sprawa będzie trudna do wygrania, historia zna takie przypadki. Marki mogą stracić swoje znaki handlowe jeśli dla klientów staną się synonimami powszechnie używanych słów. Najgłośniejsze przypadki to choćby „yo-yo” czy „aspiryna”.
Poniżej treść pozwu złożonego przez Davida Elliotta.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.