Na specjalnie zorganizowanej konferencji firma Google przedstawiła szereg nowych funkcji związanych z wyszukiwaniem informacji. Wszystko by „znosić bariery zdobywania wiedzy”. Można więc m.in. wyszukiwać głosowo lub za pomocą obrazów.
Konferencja rozpoczęła się od podsumowania ostatnich trzech lat rozwoju wyszukiwarki. Szczególnie dużo miejsca poświęcono platformie mobilnej, która rozwija się najszybciej i jest coraz częstszym wyborem internautów. Google bez wątpienia będzie skupiać swoje wysiłki by rozwiać tę część swojego biznesu. Przedstawiciele firmy przekonywali dumnie, że pracują nad innowacjami, które mają „znosić bariery zdobywania wiedzy”. W jaki sposób? Poniżej przedstawiamy podsumowanie najważniejszych zaprezentowanych zmian.
Zaktualizowano mobilny interfejs wyszukiwarki. Wzbogacił się on o duże ikony umieszczone u dołu ekranu. Są to: restauracje, kawiarnie, bary. Jest też opcja „więcej” kryjąca dodatkowo: fast foody, w pobliżu, sklepy, bankomaty, stacje paliw i atrakcje. Po kliknięciu na dowolną z ikon użytkownik przeniesiony zostanie do strony z lokalnymi informacjami uzależnionymi od bieżącego położenia np. mapą ze zlokalizowanymi w pobliżu kawiarniami.
Poprawiono także interfejs przeglądarki przeglądanej z tabletów. Ma on teraz więcej białej przestrzeni, większe grafiki itd. Klikanie w wyniki wyszukiwania ma być łatwiejsze.
Przyspieszono budowanie dłuższych zapytań. W wyszukiwarce pojawia się teraz znaczek „+”, który pozwala składać zapytania jak z klocków, poprzez wybieranie kolejnych elementów z prezentowanych sugestii. Opcja dostępna jest na urządzeniach działających w systemach iOS i Android.
Google poprawiło jednak nie tylko rozwiązania mobilne. Użytkownicy tradycyjnych komputerów też odczują zmiany. Dwie z nich wydają się najważniejsze. Pierwsza to wyszukiwanie głosowe. Na stronie głównej Google pojawi się ikonka mikrofonu – po kliknięciu można będzie zadać pytanie na głos.
Wyszukiwanie głosowe dostępne będzie od przyszłego tygodnia. Ale nie dla wszystkich. Warunek konieczny to korzystanie z przeglądarki Chrome w wersji 11 i nowszej oraz znajomość języka angielskiego.
Drugą z ważnych nowości jest możliwość wyszukiwania za pomocą obrazu. Zamiast wpisywania frazy zapytania użytkownik może wprowadzić grafikę (z dysku swego komputera lub podając internetowy link) za pomocą specjalnej ikonki umieszczonej w wyszukiwarce obrazów (images.google.pl) – Google zaś zwróci wyniki odnoszące się do obrazu. Funkcja działać ma najlepiej w przypadku dobrze opisanych w internecie grafik np. fotografii znanych miejsc, reprodukcji obrazów czy popularnych logotypów. W wyszukiwarce grafik pojawić ma się również opcja Instant, czyli wyświetlanie wyników już w trakcie wpisywania zapytania.
Warta zanotowania jest również zaprezentowana opcja Instant Pages, która znacznie przyspieszać ma wczytywanie stron. Dostępna dla użytkowników przeglądarki Chrome funkcja wczytuje treści ze stron z pierwszych miejsc wyników wyszukiwania jeszcze przed kliknięciem. Pozwala to istotnie zredukować czas ładowania stron w przypadku ich wyboru.
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.