W sierpniu tego roku firma Google wstrzymała rozwój Wave. Projekt, który miał zrewolucjonizować webową komunikację w czasie rzeczywistym nie spotkał się z szerokim zainteresowaniem ze strony użytkowników. Wave może jednak uzyskać drugą szansę – dzięki Apache.
Wave zadebiutował w 2009 roku i spotkał się wtedy ze sporym zainteresowaniem – w pierwszej fazie trudno było zdobyć zaproszenie do zamkniętych testów, a niektórzy szczęśliwcy… sprzedawali je na portalach aukcyjnych. Mieszanka e-maila, komunikatora, narzędzia do pracy grupowej oraz aplikacji przeglądarkowych nie zyskała jednak długofalowej akceptacji.
Google postanowiła zaprzestać dalszych prac nad Wave. I kiedy wydawało się, że projekt odejdzie w zapomnienie, Apache Software Foundation, organizacja, która zarządza ok. 100 projektami open-source zaproponowała przyjęcie kodu Wave.
ASF stawia sobie trzy główne cele: przeniesienie pełnego kodu Wave z Google do Apache, przygotowanie go pod dalsze prace programistyczne oraz znalezienie osób, które zaangażowałyby się w projekt. Fundacja nie ukrywa, że istnieje pewne ryzyko adaptacji Wave, ale mimo to jest to projekt wartościowy skoro wykorzystywała go na przykład amerykańska marynarka wojenna.
Apache Wave wciąż pozostaje propozycją. Wydaje się jednak na tyle interesującym projektem, że dobrze, że znalazł się ktoś, kto postara się rozwinąć jego potencjał. Oby z lepszym skutkiem niż dotychczas.
Więcej informacji pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
- Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawcówBlack Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.