Firma Google przedstawiła wczesną wersję projektu Flight Search. Użytkownicy wyszukiwarki będą mogli dzięki niej wyszukiwać połączenia lotnicze i zarezerwować interesujące loty.
Flight Search uruchomiony został testowo dla kilku wybranych miast USA. To pierwszy efekt kwietniowego przejęcia ITA, firmy zajmującej się turystycznym oprogramowaniem. Trudno nazwać go przełomowym czy w pełni innowacyjnym, ale z pewnością – ambitnym. Nie od dziś Google chce przedstawiać nowe sposoby wyszukiwania niestandardowych informacji, w tym także danych dotyczących połączeń lotniczych.
Projekt umożliwia określenie miejsca wylotu, destynacji końcowej oraz czasu podróży. Dodać można również filtry takie jak liczba przesiadek, konkretna linia lotnicza, połączenie przez czy oczekiwana cena.
Po wybraniu interesujących opcji, na mapce zobaczyć będzie można trasę przelotu, a poniżej – listę dostępnych lotów. Segregować je można ze względu na godzinę odlotu, linię lotniczą czy cenę. Po wybraniu interesującego lotu użytkownicy przekierowywani będą na strony linii, gdzie dokonać mogą rezerwacji. Więcej informacji znaleźć można na poniższym filmie:
Firma Google informuje, że projekt jest wciąż w fazie projektowej, testowane są na przykład modele biznesowe. Co prawda w tym momencie prezentowane są organiczne wyniki wyszukiwania, ale wyobrazić możemy sobie sytuację, w której prezentowane tu będą – wyraźnie odróżniające się – linki promocyjne. Google może również zdecydować się na model partnerski i pobierać prowizje od każdego zarezerwowanego lotu.
Warto również pamiętać, że Google dysponuje ogromną ilością baz danych i być może Flight Search zostanie w przyszłości zintegrowane z innymi usługami wyszukiwarki. Wszystko po to by dać możliwość pełnego zaplanowania podróży, łącznie z wyszukiwaniem i rezerwacją lotu, hotelu czy wybrania restauracji. Czy będzie to realne zagrożenie dla wielu istniejących dziś portali rezerwacyjnych?
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.