Google wydaje miliony na reklamy telewizyjne

Opublikowano: 27 marca 2012. Kategoria: Rynek. Tagi:

W 2011 roku firma Google wydała w samych tylko Stanach Zjednoczonych 70 mln dolarów na telewizyjne spoty promujące jej rozwiązania. Sporo jeśli weźmie się pod uwagę, że 96 proc. dochodów czerpie z działań internetowych.

Google wydaje miliony na reklamy telewizyjne 1Według firmy Kantar Media, Google widzi potrzebę reklamowania się w telewizji. Na tyle dużą by na spoty promoujące przeglądarkę Chrome czy serwis Google+ wydać w USA 70 mln dolarów. Aż o 64 mln więcej niż w 2009 roku. W 2008 roku na reklamy telewizyjne Google nie wydała ani centa.

Całościowe wydatki na reklamę zwiększyły się w porównaniu do 2010 roku czterokrotnie – wtedy firma Google przeznaczyła na ten cel 213 mln dolarów. Ponad 32 proc. przypadło na reklamy telewizyjne, a 57 proc. – na działania promocyjne w internecie.

Dawid ZarazińskiGoogle wydaje miliony na reklamy telewizyjne

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.