Google – wyniki wyszukiwania bez konieczności wpisywania zapytań?

Opublikowano: 9 grudnia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Wyniki wyszukiwania bez konieczności wpisywania zapytania? Google chce jeszcze większej personalizacji swojej wyszukiwarki.

Firma Google we wrześniu wprowadziła do swojej wyszukiwarki mechanizm Instant, który bierze pod uwagę dotychczasowe zapytania użytkownika, przewiduje najbardziej prawdopodobne uzupełnienie i w czasie rzeczywistym wyświetla rezultaty. To jednak nie koniec rozwoju wyszukiwarki. Firma chce zaimplementować technologie kontekstowe, dzięki którym interesujące wyniki uzyskać będzie można nawet bez wpisywania zapytań.

Google - wyniki wyszukiwania bez konieczności wpisywania zapytań? 1

Marissa Mayer

O przyszłości wyszukiwarki mówiła Marissa Mayer, szefowa działu zajmującego się rozwiązaniami konsumenckimi. Wywiad z nią podczas paryskiej konferencji LeWeb prowadził Michael Arrington z TechCrunch.

Mayer przekonuje, że w niedalekiej przyszłości będąc w restauracji na swoim telefonie zobaczymy takie informacje jak choćby menu lokalu – być może z elementami społecznościowymi np. dowiemy się, którą potrawę polecają nasi znajomi. A wszystko to bez konieczności wyszukiwania.

Przedstawicielka Google zapowiedziała również, że firma pracuje nad odpowiednim udostępnieniem nowej funkcji. Być może będzie to specjalny panel dostępny w wyszukiwarce. W wersji mobilnej ma wyglądać inaczej, ale jest za wcześnie na konkrety, powiedziała Mayer.

To wciąż wczesna koncepcja. Wykorzystywać będzie nie tylko informacje o naszej historii – w tym zainteresowania czy wcześniej wybierane strony. Google wie o swoich użytkownikach bardzo dużo, problemem jest dobre i przyjazne internautom wykorzystanie tych danych.

To dla Google bardzo ważny tydzień, którego kulminacyjnym punktem była oczywiście prezentacja zmian w przeglądarce Chrome, sklepu z aplikacjami webowymi oraz systemu operacyjnego Chrome OS. Jeśli zmiany opisane przez Marissę Mayer zostaną wkrótce zaimplementowane – zbliżający się nowy rok może być bardzo interesujący.

Dawid ZarazińskiGoogle – wyniki wyszukiwania bez konieczności wpisywania zapytań?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.