Firma Google doszła do porozumienia z francuskimi pisarzami i wydawcami w sprawie sprzedaży cyfrowych kopii książek drukowanych. Porozumienie kończy sześcioletni spór wokół komercyjnej cyfryzacji francuskich dzieł literackich.
Informację o porozumieniu firma Google podała na swoim blogu dotyczącym spraw publicznych i polityki w Unii Europejskiej. We wpisie możemy przeczytać następujące oświadczenie firmy:
Przez ostatnie sześć lat byliśmy uwikłani w osłabiający spór w zakresie digitalizacji dzieł literackich z francuskimi wydawcami książek oraz samymi autorami. Dziś ogłaszamy porozumienie, które kończy wszelkie batalie prawne. Jesteśmy za tworzeniem partnerskich stosunków, które pozwolą stanąć Francji na czele państw przywracających narodową twórczość z powrotem do życia.
Według informacji przekazanych w oświadczeniu Google 75 proc. wszystkich dzieł drukowanych jest poza procesem wydawniczym (out-of-print) i dostępne są one w większości przypadków w bibliotekach lub archiwach. Założeniem Google jest udostępnienie w zeskanowanej formie dzieł, do których dostęp jest w pewnym zakresie ograniczony lub wręcz niemożliwy. Tak więc porozumienie z francuskimi wydawcami i autorami książek ma na celu popularyzację rzadziej dostępnych publikacji.
Oprócz digitalizacji książek drukowanych Google zobowiązało się finansować program wspierający czytelnictwo wśród młodzieży francuskiej oraz stworzyć bazę publikowanych pisarzy.
Firma Google powiadomiła jednocześnie, że nowa umowa nie jest bezpośrednio związana z uchwaloną przez Francję ustawą dotyczącą pobierania opłat za wykorzystywanie dzieł typu out-of-print, nad którymi kuratelę sprawują władze państwowe wraz z Bibliotheque Nationale.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...