Kolejna odsłona konfrontacji na linii Google – Chiny. Dość przekierowywania użytkowników do wyszukiwarki z Hong Kongu, mówią władze stanowczo. Google ma jednak sposób by dać internautom alternatywę bez cenzury. Czy okaże się skuteczny?
Na początku tego roku firma Google oświadczyła, że nie będzie już cenzorować wyników wyszukiwania dostępnych za pośrednictwem Google.cn. Wywołało to burzę komentarzy i spekulacji czy korporacja będzie zmuszona do wycofania się z azjatyckiego rynku. W marcu Google.cn zostało przekierowane do strony z Hong Kongu, która nie jest cenzorowana.
Dziś firma Google poinformowała, że chińskie władze nie zgadzają się na dalsze przekierowywanie, uznając je za „niedopuszczalne” i grożąc poważnymi konsekwencjami. Korporacja z Mountain View postanowiła jednak zastosować inne podejście – zamiast przekierowania użytkowników, stworzyła nową stronę startową, na której znalazł się link do Google.com.hk.
Szukaliśmy możliwych alternatyw i zamiast automatycznego przekierowania wszystkich użytkowników, udostępniamy im stronę Google.cn, na której znajduje się link do Google.com.hk, gdzie internauci mogą wyszukiwać informacje, czy korzystać ze wszystkich usług Google.cn. Takie podejście potwierdza nasze pragnienie by nie cenzurować wyników w Google.cn – przekonuje David Drummond z Google.
Dla firmy jest to szczególnie trudna sytuacja, zwłaszcza jeśli jej zapewnienia dotyczące zaangażowania w obronę wolności słowa są szczere. Chiny są zbyt poważnym rynkiem by łatwo z niego zrezygnować. Wydaje się więc, że to jeszcze nie koniec kontrowersji wokół wyszukiwarki.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.