Kolejna odsłona konfrontacji na linii Google – Chiny. Dość przekierowywania użytkowników do wyszukiwarki z Hong Kongu, mówią władze stanowczo. Google ma jednak sposób by dać internautom alternatywę bez cenzury. Czy okaże się skuteczny?
Na początku tego roku firma Google oświadczyła, że nie będzie już cenzorować wyników wyszukiwania dostępnych za pośrednictwem Google.cn. Wywołało to burzę komentarzy i spekulacji czy korporacja będzie zmuszona do wycofania się z azjatyckiego rynku. W marcu Google.cn zostało przekierowane do strony z Hong Kongu, która nie jest cenzorowana.
Dziś firma Google poinformowała, że chińskie władze nie zgadzają się na dalsze przekierowywanie, uznając je za „niedopuszczalne” i grożąc poważnymi konsekwencjami. Korporacja z Mountain View postanowiła jednak zastosować inne podejście – zamiast przekierowania użytkowników, stworzyła nową stronę startową, na której znalazł się link do Google.com.hk.
Szukaliśmy możliwych alternatyw i zamiast automatycznego przekierowania wszystkich użytkowników, udostępniamy im stronę Google.cn, na której znajduje się link do Google.com.hk, gdzie internauci mogą wyszukiwać informacje, czy korzystać ze wszystkich usług Google.cn. Takie podejście potwierdza nasze pragnienie by nie cenzurować wyników w Google.cn – przekonuje David Drummond z Google.
Dla firmy jest to szczególnie trudna sytuacja, zwłaszcza jeśli jej zapewnienia dotyczące zaangażowania w obronę wolności słowa są szczere. Chiny są zbyt poważnym rynkiem by łatwo z niego zrezygnować. Wydaje się więc, że to jeszcze nie koniec kontrowersji wokół wyszukiwarki.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.