The Guardian ogłosił koniec społecznościowego eksperymentu. Od poniedziałku wycofuje swą aplikację na Facebooku, choć nazywa ją „inspirującym doświadczeniem”. Skąd więc taka decyzja?
We wrześniu ubiegłego roku The Guardian wprowadził specjalną facebookową aplikację wykorzystującą mechanizm Open Graph. Nazywana „eksperymentalną”, aplikacja pozwalała użytkownikom serwisu społecznościowego odkrywać treści redakcji poprzez aktywność ich znajomych. Czytanie artykułów odbywało się wewnątrz aplikacji, czyli na Facebooku, a nie na stronie guardian.co.uk.
Chcieliśmy sprawdzić czy czytelnicy będą zaangażowani w nasze treści w inny sposób. Nie prowadziliśmy dodatkowych działań redakcyjnych w żadnym aspekcie aplikacji, doświadczenie było więc całkowicie społecznościowe – przekonuje wydawca.
Aplikacja miała generować bardzo duży ruch. Ponad 12 mln użytkowników Facebooka dokonało jej autoryzacji, a w najlepszym okresie (kwiecień tego roku) miała 6 mln aktywnych użytkowników. Pozwoliło to dokonać ciekawych analiz społecznościowego odkrywania treści, dodaje firma.
W związku z implementacją możliwości logowania facebookowym kontem na guardian.co.uk, wydawca postanowił skupić się na tworzeniu elementów społecznościowych na swej głównej stronie internetowej. Od najbliższego poniedziałku, 17 grudnia, linki na Facebooku kierujące do tekstów Guardiana przenosić będą nie do aplikacji, ale na stronę internetową gazety.
Obok implementacji społecznościowych elementów na guardian.co.uk, wydawca ma też inne powody rezygnacji z aplikacji. Chodzi przede wszystkim o to by oddać w ręce użytkownika kontrolę nad tym, czym dzieli się ze swoimi znajomymi.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.