Hulu we wrześniu w Wielkiej Brytanii?

Prawdopodobnie już we wrześniu Hulu wejdzie do Europy. Serwis umożliwiający oglądanie pełnometrażowych filmów i seriali pojawi się w Wielkiej Brytanii. Właściciele platformy kończą negocjacje z lokalnymi nadawcami.

Zjednoczone Królestwo jest dla nas numerem jeden w planach międzynarodowej ekspansji. Mamy nadzieję, że w najbliższej przyszłości uda nam się ujawnić plany wejścia na ten rynek. Chcemy stworzyć lokalną wersję naszego modelu, tak by nie być postrzeganym jako firma amerykańska – mówił na początku lipca Johannes Larcher, wiceprezes Hulu.

Szczegóły umów z nadawcami i producentami nie są jeszcze znane. Serwis, należący do News Corp., NBC Universal oraz Providence Equity Partners, zechce jednak z pewnością przekonać angielskie firmy częścią zysków reklamowych.

Hulu we wrześniu w Wielkiej Brytanii? 1

Pewną przeszkodą i osłabieniem oferty Hulu w Wielkiej Brytanii będą problemy licencyjne. Część treści premium – takich jak seriale The Simpsons czy Heroes – nie będzie prawdopodobnie dostępnych na Wyspach. Brytyjscy odbiorcy będą jednak mogli oglądać ponad 3 tys. godzin innych amerykańskich programów oraz produkcje krajowe.

Projektowi uruchomienia Hulu UK z zaciekawieniem przyglądają się lokalne firmy, sfrustrowane skomplikowanymi regulacjami prawnymi. Kilka miesięcy temu Komisja ds. Konkurencji zablokowała start Kangaroo, podobnego do Hulu serwisu, który miał powstać ze współpracy BBC, ITV i Channel 4. Na opinię administracji czeka obecnie inny projekt – Canvas, tworzony przez BBC, ITV oraz British Telecom.

Larcher skomentował porażkę Kangaroo jako „otwarcie pewnych możliwości, które chcemy wykorzystać”.

Pojawienie się Hulu w Wielkiej Brytanii będzie bardzo ważnym wydarzeniem. Może oznaczać początek dynamicznej ekspansji w innych miejscach. Szefowie serwisu nie kryją zainteresowania rynkami Starego Kontynentu – prawdopodobnie również polskim. Nie znane są jednak plany rozwoju firmy. Nie jest jednak trudno zauważyć, że uruchomienie Hulu w Zjednoczonym Królestwie może być istotnym testem, decydującym o przyszłości tych planów.

Źródła: Variety, BrandRepublic, Telegraph

admagazine.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top