Prawdopodobnie już we wrześniu Hulu wejdzie do Europy. Serwis umożliwiający oglądanie pełnometrażowych filmów i seriali pojawi się w Wielkiej Brytanii. Właściciele platformy kończą negocjacje z lokalnymi nadawcami.
Zjednoczone Królestwo jest dla nas numerem jeden w planach międzynarodowej ekspansji. Mamy nadzieję, że w najbliższej przyszłości uda nam się ujawnić plany wejścia na ten rynek. Chcemy stworzyć lokalną wersję naszego modelu, tak by nie być postrzeganym jako firma amerykańska – mówił na początku lipca Johannes Larcher, wiceprezes Hulu.
Szczegóły umów z nadawcami i producentami nie są jeszcze znane. Serwis, należący do News Corp., NBC Universal oraz Providence Equity Partners, zechce jednak z pewnością przekonać angielskie firmy częścią zysków reklamowych.
Pewną przeszkodą i osłabieniem oferty Hulu w Wielkiej Brytanii będą problemy licencyjne. Część treści premium – takich jak seriale The Simpsons czy Heroes – nie będzie prawdopodobnie dostępnych na Wyspach. Brytyjscy odbiorcy będą jednak mogli oglądać ponad 3 tys. godzin innych amerykańskich programów oraz produkcje krajowe.
Projektowi uruchomienia Hulu UK z zaciekawieniem przyglądają się lokalne firmy, sfrustrowane skomplikowanymi regulacjami prawnymi. Kilka miesięcy temu Komisja ds. Konkurencji zablokowała start Kangaroo, podobnego do Hulu serwisu, który miał powstać ze współpracy BBC, ITV i Channel 4. Na opinię administracji czeka obecnie inny projekt – Canvas, tworzony przez BBC, ITV oraz British Telecom.
Larcher skomentował porażkę Kangaroo jako „otwarcie pewnych możliwości, które chcemy wykorzystać”.
Pojawienie się Hulu w Wielkiej Brytanii będzie bardzo ważnym wydarzeniem. Może oznaczać początek dynamicznej ekspansji w innych miejscach. Szefowie serwisu nie kryją zainteresowania rynkami Starego Kontynentu – prawdopodobnie również polskim. Nie znane są jednak plany rozwoju firmy. Nie jest jednak trudno zauważyć, że uruchomienie Hulu w Zjednoczonym Królestwie może być istotnym testem, decydującym o przyszłości tych planów.
Źródła: Variety, BrandRepublic, Telegraph
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.