IAB AdEx: wartość reklamy online w 2013 roku dynamicznie rośnie

Reklama w internecie nadal notuje wzrost – według badania IAB AdEx przeprowadzonego przez PwC, wydatki na reklamę online w Polsce w pierwszym kwartale 2013 roku wyniosły 546 mln zł. W porównaniu do porównywalnego okresu roku wcześniejszego jest to wzrost o 9,6 proc. 

IAB PolskaBranża reklamy cyfrowej w Polsce nadal notuje wzrost. Pierwszy kwartał 2013 roku zakończył się wartością 546,1 mln złotych, co przekłada się na indeks rok do roku na poziomie 9,6 proc. Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, wszystkie formaty zanotowały wzrosty. Najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna, która pozyskała 41 proc. udziału, czyli 2 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Reklama graficzna zawdzięcza duży wzrost głównie dzięki dynamicznie rozwijającemu się wideo online, a także popularności social media.

Na kolejnym miejscu ponownie znalazł się marketing w wyszukiwarkach (SEM), z 36-proc. udziałem w torcie. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: ogłoszenia (16 proc.) oraz e-mail (6 proc.). Wart odnotowania jest także dalszy dynamiczny wzrost wydatków na reklamę mobilną, która osiągnęła ponad dwukrotną wartość w stosunku do porównywalnego okresu roku ubiegłego.

Obecnie wydatki na reklamę online rosną w stałym tempie około 10 proc. Tyle wyniosła dynamika w pierwszym kwartale roku 2013, podobnie jak w roku 2012.

Nie są to tak spektakularne wzrosty, jakie obserwowaliśmy kilka lat temu, jednak – biorąc pod uwagę, że internet jest obecnie jedynym medium, które odnotowuje wzrosty – możemy mówić o stałym, umiarkowanym wzroście, który zachowuje swe tempo pomimo wahań PKB. Duży wpływ na dynamikę reklamy cyfrowej ma obecnie wzrost reklamy wideo online, który towarzyszy redukcji wydatków na tradycyjną reklamę telewizyjną, a także dynamika SEM, która nadal rośnie szybciej niż cały rynek – powiedział Paweł Kolenda, manager ds. badań w IAB Polska.

Biorąc pod uwagę strukturę branżową, podobnie jak rok temu, najbardziej aktywny w pierwszym kwartale 2013 był sektor motoryzacji oraz finansowy. W czołówce nadal znajdują się także: handel, nieruchomości oraz telekomunikacja.

W odpowiedzi na dynamiczny rozwój rynku badanie Adex zostało rozszerzone o nowe formaty reklamowe: wideo in-stream oraz RTB. Szczegółowo wyliczona zostanie także wartość formatów reklamy mobilnej.

Wpisy promowane

Wydarzenia

4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top