Interactive Advertising Bureau (IAB), organizacja zrzeszająca ponad 500 firm takich jak Facebook, Google, eBay czy Microsoft zaapelowała do ICANN by zatrzymała program nowych domen.
Potencjalnie ważna zmiana ICANN wprowadzana jest odgórnie. Nie było jak się wydaje analiz ekonomicznych, szerokiej dyskusji z udziałowcami, z małą dbałością o delikatną równowagę internetowego ekosystemu. To może mieć katastrofalne skutki dla właścicieli marek mediowych, których reprezentujemy i ich współpracowników. Mamy nadzieję, że ICANN przemyśli ponownie swą decyzję – powiedział Randall Rothenberg, szef IAB.
Apel IAB pojawił się zaledwie dwa tygodnie po tym jak podobne wątpliwości wyraziła Association of National Advertisers (ANA), amerykańska organizacja skupiająca firmy marketingowe. ANA zapowiedziała lobbowanie w tej sprawie w Kongresie, a w razie potrzeby – wystąpienie przeciw ICANN na drodze sądowej.
Pogróżki ANA to jedno, apel IAB to co innego. Skupione w IAB firmy odpowiadają za 86 proc. internetowych wydatków reklamowych w USA. Wygląda więc na to, że korporacje nie są zbyt zachwycone wprowadzaniem nowych domen i burzeniem „delikatnego porządku”.
Czy tego typu głosy mogą zatrzymać lub opóźnić wprowadzenie nowych domen? Wydaje się to mało prawdopodobne choć jest oczywiście możliwe – zwłaszcza jeśli sprawa trafi do sądu. ICANN jest jednak zdeterminowana i łatwo nie odpuści.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.