IAI S.A. obsługuje już ponad 1 000 sklepów internetowych w Polsce. W ten sposób spółka notowana na NewConnect zrealizowała prognozę przedstawioną przed debiutem na rok 2010, w czasie krótszym niż rok.
– Niesamowicie cieszy nas takie tempo rozwoju. Przewidywaliśmy że w ciągu pięciu lat od debiutu będziemy obsługiwali najpierw 1000 sklepów po roku i docelowo 50% rynku w Polsce. Pierwszą część prognozy udało nam się zrealizować już w dziewięć miesięcy po debiucie na NewConnect. – podkreśla Paweł Fornalski, CEO IAI S.A.
W efekcie spółka w wrześniu 2010 roku osiągnęła rekordowe w swojej historii przychody miesięczne 300 000 złotych netto. Na tak szybkie tempo rozwoju przełożyły się na pewno nowe usługi, które wprowadziła spółka, szczególnie możliwość przygotowana sklepów mobilnych i sprzedaży na Facebook.
Tysiąc sklepów internetowych, korzystających z IAI-Shop.com w tym roku wygeneruje aż 214 milionów złotych obrotu. To o 55% więcej niż w poprzednim roku, kiedy łączna sprzedaż sklepów IAI-Shop.com wyniosła 138 milionów złotych.
– Porównaliśmy te dane z wynikami raportu Internet Standard E-commerce 2010. Okazało się, że z takim wynikiem bylibyśmy drugim co do wielkości sklepem internetowym w Polsce w 2009 roku. Co więcej, w tym roku możemy być pierwsi. Średnie tempo wzrostu polskiego e-handlu w 2010 szacowane jest na 11%. My widzimy po pierwszych trzech kwartałach przyrost przychodów naszych naszych klientów o 55%. – podkreśla Paweł Fornalski.
Oczywiście za olbrzymim wolumenem zakupów stoją inne wielkie i ciekawe liczby. W tej chwili wszystkie sklepy korzystające z IAI-Shop.com oferują w sumie ponad 1,5 miliona produktów. A w trzech pierwszych kwartałach 2010 roku zrealizowały już 687 000 zamówień, czyli średnio 2516 zamówień dziennie.
– Jeszcze większe wrażenie robi zestawienie osób odwiedzających nasze sklepy. Znów porównaliśmy to do danych z raportu Internet Standard e-commerce 2009. Największy pod tym względem sklep, czyli Merlin.pl w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy odwiedzało przeciętnie 1,29 miliona użytkowników miesięcznie. Wszystkie nasze sklepy w tym czasie odwiedzało średnio 5,09 miliona UU. To cztery razy więcej, a odwiedzin ciągle przybywa! – dodaje Paweł Fornalski.
W tej chwili wszystkie sklepy IAI-Shop.com odwiedzane są przez 5,8 miliona unikalnych użytkowników miesięcznie. Według badania Megapanel jest to wynik porównywalny do tego jaki osiąga Grupa Gadu-Gadu. IAI S.A. realizuje w ten sposób strategię wzrostu na polskim rynku i ekspansji zagranicznej. Następnym celem jest zdobycie 50% rynku polskiego e-handlu.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...