IBM i PricewaterhouseCoopers poinformowały, że IBM zakupi należący do PricewaterhouseCoopers dział konsultingu i usług technologicznych – PwC Consulting. Połączenie IBM i PwC Consulting zapewni bezkonkurencyjną i skuteczną pomoc klientom w rozwiązywaniu ich problemów biznesowych z wykorzystaniem światowej klasy technologii usprawniającej procesy biznesowe.
Obie firmy podpisały ostateczne porozumienie, które zostało zaakceptowane przez radę dyrektorów IBM i zarząd PricewaterhouseCoopers. Zgodnie z umową, IBM zapłaci firmie PricewaterhouseCoopers 3.5 miliarda USD w gotówce i akcjach. Transakcja będzie sfinalizowana pod koniec trzeciego kwartału 2002. PwC Consulting wycofał się tym samym z wcześniejszych planów debiutu na giełdzie.
„Za dzisiejszą, wspólną z PwC decyzją stoi dobro naszych klientów” – powiedział Samuel J. Palmisano, dyrektor generalny koncernu IBM. „Klienci szukają nie tylko innowacyjnych pomysłów, które mogą usprawnić ich działania biznesowe. Poszukują również partnera dysponującego potwierdzonym doświadczeniem w branży oraz umiejętnością zastosowania nowoczesnej technologii do przełożenia tych pomysłów na konkretne korzyści biznesowe. Dzisiejsza transakcja podkreśla nasze poparcie dla tego rodzaju strategii.”
„Nasi specjaliści w zakresie konsultingu i usług będą w stanie zaoferować konkurencyjne rozwiązania – zaczynając od innowacji biznesowych, a następnie rozwijając te pomysły na etapie wdrożenia. Dzięki temu będą lepiej pomagać klientom w podnoszeniu konkurencyjności i osiąganiu trwałego wzrostu i zwiększenia zyskowności.” – dodał Palmisano. „Ta nowa jednostka organizacyjna, w połączeniu ze światowej klasy innowacjami IBM Research oraz ofertami naszych partnerów biznesowych, będzie w stanie dostarczać kompletne rozwiązania w zakresie biznesu i technologii”.
„Transakcja ta stanowi ukoronowanie naszych dążeń do pełnego oddzielenia działu konsultingowego od całego PwC. Pozwoli to uwolnić zespół konsultantów od ograniczeń naszej branży umożliwiając im jednocześnie osiągnięcie swoich maksymalnych możliwości. Połączenie PwC Consulting z IBM nie tylko w pełni realizuje wytyczone przez nas cele w zakresie rozdziału obu jednostek, ale również otwiera naszym klientom i zatrudnionym u nas specjalistom nowe możliwości i zapewnia dostęp do nowatorskich rozwiązań.”- powiedział Samuel. DiPiazza, Jr., dyrektor generalny PricewaterhouseCoopers.
„Tworząc ten zespół, połączyliśmy wiedzę biznesową i znajomość procesów z technologią informatyczną. Połączenie to zapewni unikalne możliwości naszym klientom” powiedział Douglas Elix, wiceprezes IBM i dyrektor IBM Global Services. „Jest to wyjątkowo dobre połączenie – oba podmioty pasują do siebie zarówno w kontekście strategicznym jak również kulturowym. Sektory naszego działania biznesowego uzupełniają się wzajemnie i mówimy tym samym językiem.”
„Chciałbym pogratulować IBM wykonanego posunięcia strategicznego. Każda ze stron zyska na tej transakcji – nasi klienci , nasi pracownicy oraz IBM. Kiedy rozpoczynałem pracę w PwC Consulting, było dla mnie jasne, że nawiązanie współpracy z firmą taką jak IBM oznaczałoby korzyści dla wszystkich zainteresowanych stron. IBM wypracował sobie pozycję lidera branży na szereg najbliższych lat.” – powiedział Greg Brenneman, prezydent i dyrektor generalny PwC Consulting.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.