Na swoich stronach internetowych, ICANN, w obliczu pojawiających się coraz częściej pytań i próśb o interwencję, próbuje wyjaśnić sprawę domeny YouTubeIslam.com oraz swoje w niej stanowisko. Korporacja podkreśla przede wszystkim, że nie jest instytucją, która w ostateczny sposób kształtuje system nazw domen.
![]() ![]() |
ICANN ustala wyraźne reguły dotyczące sposobów rejestrowania domen. Nie posiada jednak władzy by zmieniać decyzje, które zostały podjęte w ramach reguł. Dlaczego? Ponieważ ICANN, poszukuje rozwiązań, które zapewnią możliwość podejmowania niezależnych decyzji przez bardziej odpowiednie dla takich postanowień podmiotów – czytamy w oświadczeniu.
ICANN postanowiła jasno wyrazić swoje stanowisko w związku z pojawiającymi się kontrowersjami dotyczącymi domeny YouTubeIslam.com, prezentującej treści poświęcone religii i życiu muzułmanów. Korporacja przedstawiła również szereg informacji odnoszących się do sprawy toczącej się przed National Arbitration Forum.
Google jest właścicielem znanej na całym świecie marki „YouTube”. Jest ona zarejestrowana w amerykańskim urzędzie patentowym. Wydawca serwisu YouTubeIslam.com naruszył, zdaniem NAF, prawa Google. Cały arbitraż toczył się bez udziału oskarżonego, ponieważ nie reagował on na wielokrotne próby kontaktu. NAF nakazał transfer spornej domeny do Google. W orzeczeniu przeczytać można między innymi:
Oskarżony zarejestrował domenę 27 stycznia 2007 roku. W ramach spornej domeny funkcjonuje serwis, który umożliwia użytkownikom wgrywanie i oglądanie filmów wideo odnoszących się do Islamu. Sporna domena kopiuje wygląd serwisu Oskarżającego, włączając w to zakładki odnoszące do różnych miejsc serwisu jak „Home” , „Channels”, czy „Community”, które są identyczne.
ICANN zapewniło, że nawet fakt, że to społeczność Korporacji opracowała zasady UDRP, nie daje jej prawa do sprawowania roli strony w tym sporze. Korporacja przekonuje, że decyzja NAF nie była spowodowana treściami, jakie znajdowały się na YouTubeIslam.com, ale pogwałceniem praw właściciela znaku handlowego.
Więcej informacji o decyzji NAF można znaleźć pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.