IdoSell z GMV na poziomie ponad 14 mld zł. Polska platforma sklepowa podsumowuje rok 2021

Wzrost GMV do poziomu ponad 14 mld zł, zakup Shoprenter (największego węgierskiego SaaS-u) i połączenie polskiego e-commerce z europejskimi rynkami. Taki był 2021 rok dla IdoSell. Rok 2021 był dla e-commerce czasem rozkwitu. Jak pokazuje raport Gemius „E-commerce w Polsce”, w 2021 aż 77 proc. badanych przynajmniej raz zrobiło zakupy w sieci.

IdoSell z GMV na poziomie ponad 14 mld zł. Polska platforma sklepowa podsumowuje rok 2021 1

Ubiegły roku umocnił IdoSell na pozycji najefektywniejszej sprzedażowo platformy typu SaaS. W 2021 sprzedawcy, którzy korzystają z naszej oferty, wygenerowali GMV na poziomie ponad 14 mld zł. To niemal trzykrotnie więcej niż konkurencja. Jednocześnie nasi merchanci odnotowali wzrost sprzedaży na poziomie 37 proc. – mówi Piotr Wawer, head marketingu z IdoSell.

Podbój Europy

Platforma IdoSell już od kilku lat stawia na cross-border. Umożliwienie polskim sprzedawcom wyjścia na kolejne rynki Europy, stało się jednym z priorytetów firmy. Plan ten zaowocował licznymi integracjami m.in. z Klarną, Wish, Packetą, Frisbo, Cdiscount czy też Spartoo. Te działania sprawiają, że klienci IdoSell już niebawem będą mogli w łatwy sposób dotrzeć do ponad 440 mln potencjalnych klientów w UE. Krokiem w stronę podboju rynku europejskiego było również przejęcie przez firmę IAI (odpowiadającą za platformę IdoSell) pakietu większościowego Shoprenter. Pod koniec lipca 2021 roku ten największy węgierski SaaS został włączony w struktury polskiej spółki.

Bardzo udany listopad

Jak pokazują badania IdoSell, listopad był najlepszym miesiącem 2021 dla polskiego e-commerce. Duża w tym zasługa Black Friday i Cyber Monday. To właśnie w tym miesiącu GMV (Gross Merchandise Value) sklepów internetowych, które korzystają z IdoSell wyniosło prawie 1,65 mld zł. To o 39 proc. więcej niż w analogicznym okresie w roku 2020. Co więcej, pod koniec miesiąca (czas, na który przypadły Black Week i Cyber Monday), sprzedaż w e-sklepach była o 25 proc. większa niż w pozostałych tygodniach listopada 2021 roku.

Te dane pokazują, że tendencje zakupowe u polskich konsumentów uległy diametralnej zmianie. Zakupy w sieci stają się coraz popularniejsze i cieszą się dużym zaufaniem. Na ten sukces wpływa nie tylko pandemia, ale też ciężka praca naszych klientów – mówi Sara Dzierżawska, brand manager IdoSell.

Integracje, produkty, współpraca

W ciągu ostatniego roku IdoSell wdrożyło kilkadziesiąt integracji partnerskich i produktów własnych, które mają usprawnić pracę sklepów internetowych. W kwietniu 2021 IdoSell razem z InPost wprowadziły na polski rynek przełomową usługę Smile, która pozwoliła sklepom internetowym włączyć do oferty darmową przesyłkę za zakupy powyżej 40 zł. Jak się okazało, współpraca ta była strzałem w dziesiątkę. Smile stało się najczęściej wybieraną formą dostawy w sklepach opartych o IdoSell.

Do kwietnia ubiegłego roku darmowe dostawy za małe zamówienia były zarezerwowane tylko dla serwisów aukcyjnych. Smile to przełom w polskim e-commerce. Bardzo cieszymy się, że dzięki współpracy z InPost mogliśmy po raz kolejny pomóc naszym merchantom w sprzedaży – dodała Sara Dzierżawska z IdoSell.

IdoSell

IdoSellto polska platforma sklepowa rozwijana przez IAI. Tylko w 2021 roku GMV (łączna wartość sprzedanych towarów) w e-sklepach IdoSell wyniosło ponad 14 mld zł. IdoSell od ponad 21 lat współtworzy sklepy internetowe, których sprzedaż rośnie dwukrotnie szybciej niż średnia rynkowa. Oferuje zaawansowane technologicznie narzędzia i funkcjonalności, które pozwalają na dużą sprzedaż i ciągły rozwój biznesu. IdoSell współpracuje z takimi partnerami jak InPost, Klarna, Facebook, Google, Wish, Amazon. W sierpniu ubiegłego roku do grupy IdoSell dołączyła węgierska platforma sklepowa Shoprenter (spółka IAI kupiła pakiet większościowy tej firmy).

Wpisy promowane

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry