IdoSell z GMV na poziomie ponad 14 mld zł. Polska platforma sklepowa podsumowuje rok 2021

Wzrost GMV do poziomu ponad 14 mld zł, zakup Shoprenter (największego węgierskiego SaaS-u) i połączenie polskiego e-commerce z europejskimi rynkami. Taki był 2021 rok dla IdoSell. Rok 2021 był dla e-commerce czasem rozkwitu. Jak pokazuje raport Gemius „E-commerce w Polsce”, w 2021 aż 77 proc. badanych przynajmniej raz zrobiło zakupy w sieci.

IdoSell z GMV na poziomie ponad 14 mld zł. Polska platforma sklepowa podsumowuje rok 2021 1

Ubiegły roku umocnił IdoSell na pozycji najefektywniejszej sprzedażowo platformy typu SaaS. W 2021 sprzedawcy, którzy korzystają z naszej oferty, wygenerowali GMV na poziomie ponad 14 mld zł. To niemal trzykrotnie więcej niż konkurencja. Jednocześnie nasi merchanci odnotowali wzrost sprzedaży na poziomie 37 proc. – mówi Piotr Wawer, head marketingu z IdoSell.

Podbój Europy

Platforma IdoSell już od kilku lat stawia na cross-border. Umożliwienie polskim sprzedawcom wyjścia na kolejne rynki Europy, stało się jednym z priorytetów firmy. Plan ten zaowocował licznymi integracjami m.in. z Klarną, Wish, Packetą, Frisbo, Cdiscount czy też Spartoo. Te działania sprawiają, że klienci IdoSell już niebawem będą mogli w łatwy sposób dotrzeć do ponad 440 mln potencjalnych klientów w UE. Krokiem w stronę podboju rynku europejskiego było również przejęcie przez firmę IAI (odpowiadającą za platformę IdoSell) pakietu większościowego Shoprenter. Pod koniec lipca 2021 roku ten największy węgierski SaaS został włączony w struktury polskiej spółki.

Bardzo udany listopad

Jak pokazują badania IdoSell, listopad był najlepszym miesiącem 2021 dla polskiego e-commerce. Duża w tym zasługa Black Friday i Cyber Monday. To właśnie w tym miesiącu GMV (Gross Merchandise Value) sklepów internetowych, które korzystają z IdoSell wyniosło prawie 1,65 mld zł. To o 39 proc. więcej niż w analogicznym okresie w roku 2020. Co więcej, pod koniec miesiąca (czas, na który przypadły Black Week i Cyber Monday), sprzedaż w e-sklepach była o 25 proc. większa niż w pozostałych tygodniach listopada 2021 roku.

Te dane pokazują, że tendencje zakupowe u polskich konsumentów uległy diametralnej zmianie. Zakupy w sieci stają się coraz popularniejsze i cieszą się dużym zaufaniem. Na ten sukces wpływa nie tylko pandemia, ale też ciężka praca naszych klientów – mówi Sara Dzierżawska, brand manager IdoSell.

Integracje, produkty, współpraca

W ciągu ostatniego roku IdoSell wdrożyło kilkadziesiąt integracji partnerskich i produktów własnych, które mają usprawnić pracę sklepów internetowych. W kwietniu 2021 IdoSell razem z InPost wprowadziły na polski rynek przełomową usługę Smile, która pozwoliła sklepom internetowym włączyć do oferty darmową przesyłkę za zakupy powyżej 40 zł. Jak się okazało, współpraca ta była strzałem w dziesiątkę. Smile stało się najczęściej wybieraną formą dostawy w sklepach opartych o IdoSell.

Do kwietnia ubiegłego roku darmowe dostawy za małe zamówienia były zarezerwowane tylko dla serwisów aukcyjnych. Smile to przełom w polskim e-commerce. Bardzo cieszymy się, że dzięki współpracy z InPost mogliśmy po raz kolejny pomóc naszym merchantom w sprzedaży – dodała Sara Dzierżawska z IdoSell.

IdoSell

IdoSellto polska platforma sklepowa rozwijana przez IAI. Tylko w 2021 roku GMV (łączna wartość sprzedanych towarów) w e-sklepach IdoSell wyniosło ponad 14 mld zł. IdoSell od ponad 21 lat współtworzy sklepy internetowe, których sprzedaż rośnie dwukrotnie szybciej niż średnia rynkowa. Oferuje zaawansowane technologicznie narzędzia i funkcjonalności, które pozwalają na dużą sprzedaż i ciągły rozwój biznesu. IdoSell współpracuje z takimi partnerami jak InPost, Klarna, Facebook, Google, Wish, Amazon. W sierpniu ubiegłego roku do grupy IdoSell dołączyła węgierska platforma sklepowa Shoprenter (spółka IAI kupiła pakiet większościowy tej firmy).

Wpisy promowane

Zobacz ofertę Wpisów promowanych.

Wydarzenia

09.05.2025 PM Showcase Day
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe

Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!

Scroll to Top