Według wyników badania NetTrack SMG/KRC w lipcu nieznacznie spadła liczba osób deklarujących korzystanie z Internetu. Odsetek korzystających z globalnej sieci wyniósł 16,6%, osiągając poziom analogiczny jak w kwietniu br., co oznacza spadek o jeden punkt procentowy i 4,96 mln osób korzystających z sieci.
W stosunku do okresu przedwakacyjnego można też zauważyć zmiany w sposobach dostępu do Internetu. Z 31,8% w czerwcu do 24,5% w lipcu spadła liczba użytkowników deklarujących, iż korzystają z sieci łącząc się w szkole lub na uczelni. Jednocześnie z 19,6% do 26,31% wzrósł w tym samym okresie odsetek deklarujących połączenia z Internetem z kawiarenek i sklepów komputerowych. Nieznacznie zwiększyły się też odsetki korzystających z sieci u znajomych (wzrost o 1,4 punktu procentowego) i w domu (wzrost o 1,3 punktu procentowego).
Spowodowane okresem wakacyjnym spadki oglądalności zanotowały również największe krajowe witryny. W skali miesiąca o 10,3 punktu procentowego, do 67,8%, spadł odsetek deklarujących korzystanie z portalu Onet.pl, 7,9 punktu procentowego (do 54,6%) straciła Wirtualna Polska, o 5 punktów procentowych zmniejszyła się oglądalność INTERIA.PL (do 34,4%).
W rankingu witryn odwiedzanych najczęściej swoją pozycję z czołowych
portali obroniła tylko INTERIA.PL, zyskując 0,7 punktu procentowego. Spadek o 7,3 punktu procentowego dotknął Onet.pl, o 1,3 punktu procentowego pogorszyła się pozycja Wirtualnej Polski.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.