Internetowe porównywarki cen rosną w siłę

Opublikowano: 7 sierpnia 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Zainteresowanie zakupami przez internet wzrasta z roku na rok, co korzystnie wpływa na popularność internetowych porównywarek cen. Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2007 roku niespełna co piąty polski użytkownik sieci (19,31 proc.) odwiedził przynajmniej jeden z serwisów porównujących ceny produktów dostępnych w e-sklepach.
Porównywarki cen, choć są rozwiązaniem stosunkowo młodym, na stałe zagościły na polskim rynku internetowym. Staż pierwszych podmiotów tej branży – kupujemy.pl oraz skapiec.pl – sięga przełomu 2003/2004 roku. Według badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2006 roku witryny tego typu odwiedziło niemal 930 tysięcy osób, a już rok później liczba użytkowników porównywarek cen (real users) wzrosła do ponad 2,7 miliona.

O  popularności internetowych porównywarek cen decyduje kilka czynników. Zawierają one szereg narzędzi umożliwiających trafne odnalezienie produktu, jak również wyczerpujące informacje o jego cenach w poszczególnych e-sklepach. Dzięki temu klient oszczędza czas, który wcześniej musiał poświęcić na odwiedzanie wielu witryn w poszukiwaniu najkorzystniejszej oferty. Porównywarki dają możliwość dokonania bardziej przemyślanych i przez to satysfakcjonujących zakupów.

Według raportu Gemius „E-commerce 2007”, 36 proc. internautów, którzy robili zakupy przez internet, zna i korzysta z serwisów porównujących ceny. Niemniej, niemal tyle samo – 32 proc. kupujących w internecie – o porównywarkach cen nie słyszało.

Polscy internauci, w przeciwieństwie do Rumunów, Litwinów, Ukraińców i Rosjan,  najczęściej rozpoczynają poszukiwania produktów, które chcą kupić, od sprawdzenia oferty znanych im aukcji internetowych – tak czyni aż 41 proc. internautów, którzy więcej niż raz kupili coś w internecie. W pozostałych badanych krajach – jak pokazują wyniki raportu Gemius – dużo bardziej popularnym sposobem odnajdywania najkorzystniejszej oferty są wyszukiwarki internetowe, a następnie odwiedzanie stron poszczególnych e-sklepów.

Jak podają wyniki badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2007 roku największym powodzeniem wśród polskich internautów cieszyła się porównywarka ceneo.pl. Odwiedziło ją niemal 1,4 mln użytkowników – czyli więcej niż najbardziej popularny sklep internetowy merlin.pl, z którego usług skorzystało 1 308 312 osób. Ceneo.pl daleko w tyle zostawiło takie serwisy, jak nokaut.pl oraz skapiec.pl. W pierwszej piątce znalazły się również bazzar.interia.pl i alejka.pl.

Internetowe porównywarki cen rosną w siłę 1

Wzrost popularności serwisów porównujących ceny jest konsekwencją dużego zainteresowania polskich internautów dokonywaniem zakupów w internecie.
– „Wraz ze zwiększeniem udziału handlu internetowego w rynku obserwować będziemy dynamiczny rozwój narzędzi obsługujących sektor e-commerce, w tym również porównywarek cen – mówi Rafał Karczewski, Kierownik ds. Kluczowych Klientów w Gemius SA. – Wysoka jakość oferowanych usług oraz rzetelność podawanych informacji pozwolą na zdobycie zaufania internautów, a ono będzie z pewnością stanowić klucz do sukcesu.”

Hanna LaskowskaInternetowe porównywarki cen rosną w siłę

Podziel się!

O autorze

hania