W ciągu ostatnich lat sieć zapełniła się startupami – głównie amerykańskimi i zwykle posiadającymi siedziby gdzieś w Dolinie Krzemowej. Jednak dotychczas bezkrytyczni inwestorzy zaczynają być coraz bardziej ostrożni w wydawaniu pieniędzy na nowej projekty w rejonie San Francisco – pisze news.com.
Dow Jones VentureSource opublikował we wtorek raport, z którego wynika, że pierwszą fazę boomu inwestycyjnego mamy już za sobą. W 2007 roku zawarto co prawda łącznie 178 umów z sieciowymi startupami. Były one warte 1,34 mld USD – 88% więcej niż w 2006. Ale jeśli odliczyć jedną tylko transakcję – ćwierć miliarda dolarów wydane przez Microsoft na akcje Facebooka – wyniki znacznie się pogorszą.
Liczba nowych startupów w dotychczas dominującym regionie San Francisco zmniejszyła się (z 74 do 72). Wzrost odnotowały inne ośrodki, takie jak Nowa Anglia, Południowa Kalifornia czy Nowy Jork (ten ostatni aż o 150%). Dolina Krzemowa nadal odpowiadała za prawie połowę wszystkich inicjatyw, ale jej pozycja osłabła.
Szczegółowe dane znajdują się w tabeli poniżej.
Średnia wartość inwestycji w projekt Web 2.0 w USA osiągnęła 5 mln USD. To i tak niewiele w porównaniu z innymi sektorami gospodarki.
Źródło: news.com
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.