Polska premiera iPhone’a 3G już 22 sierpnia. Urządzenie to zrewolucjonizowało rynek sprzętu mobilnego. A już wkrótce radykalnie zmieni sytuację w światowych trendach marketingowych.
Dostrzegła to firma Greystripe, amerykański producent aplikacji do urządzeń przenośnych, która rozpoczyna dystrybucję swoich produktów dla iPhone’a. Od dwóch lat Greystripe dostarcza bezpłatnie „mobilne” programy i gry, umożliwiając zamieszczanie w nich reklam. I to właśnie darmowe, sponsorowane oprogramowanie będzie w najbliższym czasie motorem napędowym rynku mobilnych gadżetów oraz globalnego marketingu.
Gigantyczna popularność iPhone’a i jego możliwości rozrywkowe, sprawiają, że reklama w urządzeniach przenośnych jest u progu nowej ery. W 2007 roku sprzedano 3,7 mln sztuk iPhone’a. Według analityków w tym roku może być ich 15 mln. – Specjaliści od marketingu dostali nowe narzędzie o wielkim zasięgu. W ciągu trzech dni od lipcowej premiery iPhone’a pobrano na to urządzenie aż 11 milionów aplikacji – mówi Jacek Jankowski z firmy AdAction, producenta oprogramowania dla urządzeń mobilnych. – Co więcej, badania pokazują, że reklama mobilna jest skuteczniejsza od tej tradycyjnej, znanej z sieci www – dodaje.
Wspomniana firma Greystripe opublikowała dane, mówiące że aż 10 % użytkowników gier mobilnych klika w umieszczone w nich reklamy. Biorąc pod uwagę, że klikalność tradycyjnych reklam online jest pięciokrotnie niższa, otwiera się niezwykły rynek dla marketerów.
Według brytyjskiej firmy badawczej Screen Digest, branża gier mobilnych osiągnie do 2012 roku obroty rzędu 3,4 miliarda dolarów. Z kolei serwis eMarketer wskazuje, że wydatki na marketing w telefonach komórkowych wyniosą w tym samym czasie 19 miliardów dolarów.
– W Polsce jest prawie 42 mln aktywnych kart SIM. To wielki, niewykorzystany potencjał marketingowy. Tylko kilka procent rodzimych firm zdaje sobie z tego sprawę. Sądzę jednak, że zmieni to fala popularności iPhone’a, która dociera do Polski – mówi Jacek Jankowski z AdAction.
Zobacz też: Polska premiera iPhone3G
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.