Polska premiera iPhone’a 3G już 22 sierpnia. Urządzenie to zrewolucjonizowało rynek sprzętu mobilnego. A już wkrótce radykalnie zmieni sytuację w światowych trendach marketingowych.
Dostrzegła to firma Greystripe, amerykański producent aplikacji do urządzeń przenośnych, która rozpoczyna dystrybucję swoich produktów dla iPhone’a. Od dwóch lat Greystripe dostarcza bezpłatnie „mobilne” programy i gry, umożliwiając zamieszczanie w nich reklam. I to właśnie darmowe, sponsorowane oprogramowanie będzie w najbliższym czasie motorem napędowym rynku mobilnych gadżetów oraz globalnego marketingu.
Gigantyczna popularność iPhone’a i jego możliwości rozrywkowe, sprawiają, że reklama w urządzeniach przenośnych jest u progu nowej ery. W 2007 roku sprzedano 3,7 mln sztuk iPhone’a. Według analityków w tym roku może być ich 15 mln. – Specjaliści od marketingu dostali nowe narzędzie o wielkim zasięgu. W ciągu trzech dni od lipcowej premiery iPhone’a pobrano na to urządzenie aż 11 milionów aplikacji – mówi Jacek Jankowski z firmy AdAction, producenta oprogramowania dla urządzeń mobilnych. – Co więcej, badania pokazują, że reklama mobilna jest skuteczniejsza od tej tradycyjnej, znanej z sieci www – dodaje.
Wspomniana firma Greystripe opublikowała dane, mówiące że aż 10 % użytkowników gier mobilnych klika w umieszczone w nich reklamy. Biorąc pod uwagę, że klikalność tradycyjnych reklam online jest pięciokrotnie niższa, otwiera się niezwykły rynek dla marketerów.
Według brytyjskiej firmy badawczej Screen Digest, branża gier mobilnych osiągnie do 2012 roku obroty rzędu 3,4 miliarda dolarów. Z kolei serwis eMarketer wskazuje, że wydatki na marketing w telefonach komórkowych wyniosą w tym samym czasie 19 miliardów dolarów.
– W Polsce jest prawie 42 mln aktywnych kart SIM. To wielki, niewykorzystany potencjał marketingowy. Tylko kilka procent rodzimych firm zdaje sobie z tego sprawę. Sądzę jednak, że zmieni to fala popularności iPhone’a, która dociera do Polski – mówi Jacek Jankowski z AdAction.
Zobacz też: Polska premiera iPhone3G
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.