Tegoroczne wakacje internauci spędzają aktywnie i w plenerze. Ci, którzy wyjeżdżają, najchętniej samodzielnie organizują wycieczkę. Spędzający czas w mieście pojawiają się na koncertach oraz imprezach kulturalnych na świeżym powietrzu – wynika z sondażu przeprowadzonego przez PBI na próbie internautów w wieku 18-54.
Plany wyjazdowe
Najwięcej osób, spośród tych którzy wyjechali bądź wyjadą (88 proc. spośród zbadanych internautów), samodzielnie organizuje wyjazd turystyczny – 57 proc. Weekendowe wypady za miasto oraz wyjazdy na kilka dni do znajomych lub rodziny deklaruje niemal po 30 proc. respondentów. Wakacje z biurem podróży wybiera 12 proc. Wypad na kilkudniową imprezę plenerową lub kulturalną preferuje 10 proc.
12 proc. badanych poinformowało, że nie planuje wyjazdu. Dla 62 proc. z nich powód stanowi brak pieniędzy. Na brak czasu wskazuje – 37 proc. Nieco więcej niż co trzeci (34 proc.) pełni w wakacje obowiązki zawodowe. Co piąty (20 proc.) nie odczuwa potrzeby wyjazdu i odpoczynku. Niemal tyle samo (18 proc.) deklaruje podjęcie latem pracy zarobkowej. Wyjazd w innym okresie planuje 13 proc. 2 proc. wyjeżdżało już w tym roku.
Imprezy w miejscu zamieszkania
Aktywny udział w letnich imprezach organizowanych w miejscu zamieszkania zadeklarowało 52 proc. ankietowanych. 39 proc. uzależnia swój udział od rodzaju imprez. W miejscowościach 3 proc. respondentów nie organizuje się imprez wakacyjnych.
80 proc. spośród tych, którzy zadeklarowali udział w letnich imprezach (52 proc. wszystkich respondentów) wybiera koncerty muzyczne, a tylko 9 proc. zajęcia oferowane przez domy kultury lub kluby osiedlowe. Niemal co trzeci badany z tej grupy deklaruje swój udział w imprezach na świeżym powietrzu, np. piknikach rodzinnych. Ponad połowa odwiedzi targi lub jarmarki. Inne chętnie wybierane imprezy to wydarzenia sportowe (40 proc.) oraz festiwale filmowe i teatralne (34 proc.).
Czas wolny
PBI spytało również o to, jak internauci, pomijając wyjazdy, spędzają wolne chwile latem. Niemal połowa ankietowanych uznała, że najbardziej lubi spacerować. Po sieci surfuje 41 proc. Czas ze znajomymi spędza 37 proc. ankietowanych. Niemal co trzeci badany internauta czyta latem książki. Opalanie oraz uprawianie sportu to odpowiedzi, na które wskazało po 26 proc. Niemal co piąty respondent wypoczywa na działce lub bierze udział w imprezach plenerowych. „Nicnierobienie” w czasie wolnym wybiera nieco więcej niż co dziesiąty zbadany internauta.
Zmiany wprowadzane latem
Na pytanie o to czy w okresie letnim badani wprowadzają jakieś zmiany – prawie połowa odpowiedziała, że grilluje, urządza w plenerze spotkania ze znajomymi (49 proc.), stara się spędzać więcej czasu poza domem (47 proc.), szukając kontaktu z naturą (46 proc). Aktywne weekendy preferuje 35 proc. ankietowanych. Zaległości w czytaniu nadrabia 23 proc. Tyle samo przechodzi na dietę, ale tylko 4% zapisuje się zajęcia fitness lub uczęszcza na siłownię. Co dziesiąty badany wprowadza latem zmiany w swoim wyglądzie. Respondenci zmieniają fryzury, a także robią tatuaże oraz decydują się na kolczyki. Jedynie 8 proc. ankietowanych nie wprowadza w okresie wakacyjnym żadnych zmian do swojego życia.
Badanie na zlecenie PBI zrealizował IMAS International na próbie 502 internautów w wieku 18-54 lata. Pytania zadano w ramach badania Omnibus Online w dniach 16-20 lipca 2009.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.