Jak sprzedawać więcej – tylko kilka zmian w sklepie, które podniosą Twoją sprzedaż

Coraz więcej sklepów stacjonarnych przenosi się do Internetu. Wszystko dlatego, że to po prostu się opłaca. Warto pamiętać, że oprócz stworzenia i zareklamowania sklepu niezwykle istotne jest odpowiednie dostosowanie go do potrzeb klienta. Dopiero wtedy można będzie się cieszyć wysoką sprzedażą.
W 2015 roku liczba sklepów internetowych w Polsce przekroczyła 20.000, co stanowi pokaźną konkurencję w każdej praktycznie branży. Co ilość sklepów internetowych co roku rośnie w naszym kraju o 20%. Pokazuje to jak dużą popularnością sklepy internetowe cieszą się w naszym kraju.

KOLOR ZACHĘCAJĄCY DO ZAKUPÓW

Kolor jest ważnym aspektem. Może zachęcić nas do zakupu lub od niego odstraszyć. Powstał nawet specjalny dział badań w zakresie psychologii koloru, który pokazuje, jakie kolory są atrakcyjne dla konsumenta, a jakie nie. Kolor czarny głównie przedstawia towary luksusowe. Jest to kolor, który przez ludzi odbierany jest jako elitarny, świadczący o właściwym guście oraz poczuciu wysokiej jakości. Bardzo często wykorzystuje się go w sklepach z biżuterią czy eleganckimi ubraniami i akcesoriami.

Czerwień to natomiast kolor symbolizujący namiętność, pożądanie. Często sprawdza się w przypadku sklepów z bielizną.

Każdy z nasz odbiera kolory nieco inaczej dlatego w większości przypadków nie jesteśmy w stanie dostosować koloru sklepu do potrzeb każdego typu zakupu. Mimo to warto, aby kolory, które stosujemy na stronie w sposób nienachalny łączyły się z branżą, w której działamy (np. kolory biały i niebieski odpowiada branży medycznej).

PRZEJRZYSTOŚĆ – ELEMENTY W SKLEPIE INTERNETOWYCH

Zdecydowanie, co za dużo to nie zdrowo. Jeśli nasz sklep internetowy będzie zaśmiecony zbędnymi elementami, klient odczuje chaos i nie będzie chciał korzystać z naszych usług. Poza tym, klient będzie się czuł zagubiony, bo nie będzie wiedział gdzie zaglądnąć, aby znaleźć towar, którego poszukuje. Zbyt duża ilość kategorii, to kolejny kłopot. Ich przeglądanie znudzi klienta. Po prostu odpuści sobie takie zakupu, ponieważ nie będzie chciał spędzać wielu minut w takim sklepie.

Kolejnymi zbędnymi elementami są Gadu Gadu oraz Skype. To komunikatory, z których klienci najrzadziej korzystają. Wystarczy, że podamy mail, numer telefonu sklepu i/lub livechat. Taki kontakt dla klienta jest najbardziej atrakcyjny.

Co zatem warto umieścić w widocznym miejscu sklepu internetowego? Przede wszystkim na widoku powinien znajdować się czas oraz koszt dostawy. Zdecydowanie, w przypadku takich zakupów, to właśnie na tym elemencie klientowi zależy najbardziej. Jeżeli dostawa jest darmowa, bardzo często jest to klucz do przekonania klienta by dokonał zakupu właśnie w naszym sklepie.

OPISY PRODUKTÓW

To co może zachęcić klienta do zakupów w naszym sklepie internetowym, to przede wszystkim atrakcyjne i fachowe opisy produktów. Powinny być one nacechowane rzetelną wiedzą o produkcie i przedstawiać go w jak najbardziej szczegółowy sposób z wyszczególnieniem korzyści jakie przyniesie jego zakup. Dzięki temu, klient będzie się mógł do takiego produktu przekonać. Będzie miał przekonanie, że my dużo o nim wiemy, więc jako sklep posiadamy fachową wiedzę, a sam produkt jest godny polecenia. Ponadto należy pamiętać by, nigdy nie należy kopiować opisów produktów z innego sklepu. Nie będzie to nas w żaden sposób wyróżniało. Damy jedynie klientowi sygnał, że nasz sklep jest kolejną kopią już istniejących punktów w Internecie, a w dodatku sklep z duplikatem treści jest nie mama niemożliwy do wypozycjonowanie w Google. Na pewno takiego zabiegu nie chcemy uzyskać.

Najważniejszą cechą dobrego opisu produktu jest zwięzłe wyjaśnienie tego dlaczego warto zainteresować się właśnie nim. Dobrym sposobem jest także używanie wysokiej jakości zdjęć i filmików w opisie produktu.

PROJEKTOWANIE PROCESU ZAKUPU

Proces zakupu to moment w którym przeciętny sklep traci najwięcej klientów dlatego każdy powinien bardzo rzetelnie przyłożyć się do zmian w tym punkcie.

Gdy już zachęcimy klienta do zakupu, nie należy w ostatnim momencie go zniechęcić poprzez skomplikowany proces zakupu. Wszystko powinno być uproszczone maksymalnie i dostosowane do potrzeb klienta. Dzięki temu, wykona takie zakupy z przyjemnością. Niestety, według różnych badań od 40 proc. do 70 proc. klientów rezygnuje z dokonania zakupu już po wybraniu odpowiedniego produktu. Powodem są niejasności w ostatnim procesie zakupu.

Nadal wiele sklepów nie rozumie tego, że klient chce szybko i prosto kupić produktów. Nie chce czekać na jego zakup niczym w tradycyjnym sklepie w kolejce przed świętami. Warto uprościć procedurę oraz dać klientowi możliwość wyboru sposobu dostawy oraz metody płatności. Jeśli proces zakupowy musi z jakiegoś powodu być bardziej skomplikowany niech klient widzi ile kroków mu pozostało do finalizacji zamówienia.

Pochylenie się nad tymi wskazówkami i dokonanie tych kilku zmian w sklepie internetowym może znacząco podnieść Twoją sprzedaż bez wydania dodatkowych pieniędzy na reklamę.

 

Przemysław Bednarz
Specjalista ds. SEO/SEM
http://przemekbednarz.pl

 

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top